نمایش عاشورایی «یک‌ روز ‌و هزار سال» در عراق به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4084117
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
از سوی گروه نمایش «یاس» فریدون‌کنار

نمایش عاشورایی «یک‌ روز ‌و هزار سال» در عراق به روی صحنه می‌رود

نمایش عاشورایی «یک‌ روز ‌و هزار سال» کاری از گروه نمایش آیینی «یاس» شهرستان فریدون‌کنار به مناسبت اربعین حسینی در کشور  عراق به روی صحنه می‌رود.

نمایش عاشورایی یک‌ روز ‌و هزار سالنمایش عاشورایی «یک‌ روز ‌و هزار سال» منشوری از نور، نوا و نمایش، به مناسبت ایام اسارت آل‌الله، کاری از گروه نمایش آیینی «یاس» شهرستان فریدون‌کنار، پس از اجرای 26 مردادماه در حسینیه عاشقان شهرستان قائم‌شهر، بار دیگر به مناسبت اربعین حسینی در کشور عراق به روی صحنه می‌رود.

سیدمرتضی محسنی، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی گروه یاس در گفت‌وگو با ایکنای مازندران، گفت: بازیگران و عوامل نمایش عاشورایی «یک‌ روز ‌و هزار سال» هم‌اکنون در مسیر زائران اربعین حسینی در حال اعزام به کشور عراق هستند.

وی افزود: قرار است که این نمایش پس از استقرار در عمود 1086 موکب «مع امام منصور» در مسیر نجف به کربلا از روز شنبه، 19 شهریور ماه هرشب بعداز نماز مغرب و عشاء به روی صحنه برود.

محسنی ادامه داد: خلاصه نمایش «یک روز و هزار سال» به داستان اهل بیت پیامبر اسلام(ص) و توطئه‌های دشمنان اسلام علیه ایشان، از مدینه تا کربلا و شهادت حضرت امام حسین(ع) می‌پردازد. کارگردانی و نویسندگی این کار به‌طور گروهی توسط «حسین آزادی»، «سعید محمدی» و «سید مرتضی محسنی» صورت پذیرفته است و تهیه‌کنندگی آن را «حمیدرضا بصیر» عهده‌دار است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی گروه نمایشی آیینی «یاس» با بیان اینکه این نمایش از هشت منبع تاریخی، اسلامی مقتل جامع امام حسین(ع) از «مهدی پیشوای»، زندگی امام حسین(ع) از «آیت‌الله محلاتی»، فرهنگ سخنان امام‌حسین(ع) از «آیت‌الله محمدصادق نجمی»، نفس‌المهموم از«شیخ عباس قمی»، منتهی‌الامال از «شیخ عباس قمی»، حسین(ع) آیینه تمام‌نما از «آیت‌الله حائری شیرازی»، توجیه‌المسائل کربلا از «سیدعلی‌اصغر علوی»، آقازادگان صدر اسلام از «مهدی همازاده»، ریزش‌ها و رویش‌ها بین خواص صدر اسلام از «مهدی همازاده» به رشته تحریر در آمده است، خاطرنشان کرد: حسین عابدپور به عنوان مشاور هنری یاری‌گر این نمایش است و  بیش از ۸۰ تن از هنرمندان به عنوان بازیگر و عوامل فنی در این نمایش مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha