کتاب «بانوی آفتاب» به سه زبان چاپ شد
کد خبر: 4083979
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
در آستانه اربعین حسینی

کتاب «بانوی آفتاب» به سه زبان چاپ شد

چکیده کتاب «بانوی آفتاب (پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت زینب(س))» اثر مرضیه محمدزاده در آستانه اربعین حسینی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به چاپ رسید.

کتاب زندگانی حضرت زینب(س)به گزارش ایکنا از خوزستان، چکیده کتاب «بانوی آفتاب (پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت زینب(س))» اثر مرضیه محمدزاده در آستانه اربعین حسینی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به چاپ رسید. 

این چکیده به زبان فارسی با عنوان «زندگانی حضرت زینب(س) در یک نگاه» به زبان عربی با عنوان «زینب الکبری فی لمحه» و به زبان انگلیسی با نام «Life of Hz. Zaynab at a Galance» منتشر شده است.

کتاب «بانوی آفتاب (پژوهشی در زمانه و زندگی حضرت زینب(س))» شامل دو فصل است. فصل اول در برگیرنده حوادث آغاز تولد حضرت زینب(س) تا شهادت امام حسین(ع) و فصل دوم به وقایع دوران اسارت تا وفات حضرت اختصاص دارد.

گفتنی است، از دیگر آثار مرضیه محمد زاده، پژوهشگر خوزستانی می‌توان به «ام سلمه و نقش او در تاریخ اسلام»، «دانشنامه‌ شعر عاشورایی‌ انقلاب‌ حسینی‌ در شعر شاعران‌ عرب‌ و عجم‌»، «علی بن موسی علیه‌ السلام، امام رضا»، «حسن‌ بن‌ علی(ع) امام مصلح»، «حسین‌ بن علی علیه‌ السلام امام شهدا» و «عاشورا در شعر معاصر و فرهنگ‌ عامه» اشاره کرد. 

انتهای پیام
captcha