برگزاری ۴۰ محفل قرآنی از سوی کاروان نور در عراق
کد خبر: 4082195
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

برگزاری ۴۰ محفل قرآنی از سوی کاروان نور در عراق

مسئول هماهنگ‌کننده کاروان «نور» بعثه مقام معظم رهبری، گفت: این کاروان چهل محفل قرآنی با حضور قراء ایرانی و حشدالشعبی در شهرهای کربلا، نجف و مسیر زوار برگزار می‌کند.

ابراهیم ساکیابراهیم ساکی، مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: این کاروان 12 صفر عازم عراق خواهد شد و اولین محفل قرآنی خود را در شهر سامرا و در عتبه عسکریین(ع) برگزار خواهد کرد. قاریان این محفل از قراء ایرانی و حشدالشعبی عراق هستند.

وی با بیان اینکه هفت محفل قرآنی این کاروان به صورت محوری اجرا خواهد شد، افزود: این محافل از شبکه قرآن پخش می‌شود. علاوه بر محفل نخست که در سامرا برگزار می‌شود، دیگر محافل این کاروان شامل محفل نجف در مقبره صافی‌ صفا (13 صفر)، موکب امام رضا در عمود 285 (14 صفر)، موکب حشدالشعبی عمود 910 (15 صفر)، موکب حضرت معصومه عمود 1080 (16 صفر)، موکب بانوان فاطمی عمود 1220 (در تاریخ 17 صفر)، موکب مینودشت در کربلا (18 صفر) و موکب بعثه رهبری در کربلا (19 صفر) هستند.

ساکی ادامه داد: علاوه بر این هفت محفل قرآنی، کاروان نور برای حضور در بیش از سی موکب در شهرهای کربلا، نجف و مسیر زوار اربعنین برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به قابل پیش‌بینی نبودن برخی از برنامه‌ها در اربعین حسینی ممکن است محافل دیگری نیز به این برنامه‌ها افزوده شود. از دیگر برنامه‌های این کاروان قرآنی اهدای مصحف به زوار و کودکان، توزیع زیارتنامه اربعین و همچنین بهره‌مندی از قاریان کشور عراق در کنار قراء ایرانی است.

انتهای پیام
captcha