نرخ بلیط اتوبوس زائران اربعین اعلام شد
کد خبر: 4081599
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

نرخ بلیط اتوبوس زائران اربعین اعلام شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار زائر اربعین از استان کرمان اعزام می‌شوند گفت: قیمت بلیط رفت اتوبوس معمولی ۵۵۰ هزار تومان و اتوبوس وی آی پی ۸۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و قیمت برگشت نیز همین است.

احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، احسان عراقی‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری که با موضوع اعزام زائران اربعین برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: با توجه به تعداد بسیار زائران اربعین امسال، تصمیم بر این شد که قیمت بلیط‌ها را به صورت ثابت درآوریم که در این ارتباط برای اولین بار تلاش شد بلیط‌ها به صورت رفت‌ و آمد تهیه شود.

وی با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته با حج و زیارت بر اساس لیست ثبت‌نامی‌ها بلیط رفت و برگشت همزمان تهیه می‌شود که پیامک موقعیت و زمان رفت و آمد برای زائران ارسال می‌شود، گفت: باید برای بازگشت به موقع زائران فرهنگ‌سازی انجام شود و امکان خروج کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند وجود ندارد.

عراقی‌زاده با بیان اینکه سیستم ارسال پیامک به زائران و تهیه بلیط بازگشت از بسیاری از بی‌نظمی‌ها جلوگیری می‌کند، ادامه داد: مهمترین هدف برای انجام این اقدام جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در فروش بلیط، و جلوگیری از معطل ماندن زائران هنگام بازگشت است.

وی قیمت ثابت بلیط‌ها را به نفع مردم خواند و گفت: برای استقبال مردم از بلیط‌های برگشت نیاز به فرهنگ‌سازی وجود دارد. فروش بلیط‌های رفت و برگشت مانعی برای خروج افراد نیست بلکه هر فرد به صورت تک نفره بلیط را تهیه می‌کند و سپس در قالب کاروان اعزام خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به نوع حمل و نقل زائران اشاره کرد و گفت: در استان کرمان تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر حمل و نقل ریلی، بیش از هزار نفر هوایی و باقی زائران حمل و نقل جاده‌ای را انتخاب کرده‌اند. امسال مسیر مستقیم ریلی از کرمان به سمت اهواز محقق نشد و زائران باید از مسیر تهران به سمت خوزستان حرکت کنند.

وی به حضور بیش از ۵۰ هزار زائر پاکستانی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد زائران پاکستانی برای زیارت سردار دلها با برنامه‌ریزی در گلزار شهدا حضور یابند و رفت و آمد با نظم انجام شود.

عراقی‌زاده با بیان اینکه امسال علاوه بر مرز شلمچه، مرزهای چذابه و خسروی نیز برای زائران کرمانی در نظر گرفته شده است، گفت: امسال دو مرز برای ورود زائران پاکستانی و یک مرز برای زائران افغانستانی در نظر گرفته شده است و آمار روزانه ورودی زائران خارجی به ایران اعلام می‌شود تا برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار زائر از استان کرمان اعزام می‌شوند که نزدیک به ۵۰ هزار نفر آن‌ها زائران خارجی هستند، گفت: قیمت بلیت اتوبوس بلیت رفت معمولی ۵۵۰ هزار تومان و اتوبوس وی آی پی ۸۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و قیمت برگشت نیز همین مبلغ است.

انتهای پیام
captcha