برگزاری اجتماع «دختران حسینی» در همدان
کد خبر: 4081586
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

برگزاری اجتماع «دختران حسینی» در همدان

دبیر اجرایی برنامه اجتماع دختران حسینی در استان همدان گفت: اجتماع دختران حسینی ویژه دختران ۳ تا ۸ سال هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در همدان برگزار می‌‌شود.

اجتماع دختران حسینی همدانمحدثه حیدری‌جوان، دبیر اجرایی برنامه اجتماع دختران حسینی در استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: برنامه اجتماع «دختران حسینی» ویژه دختران ۳ تا ۸ سال هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد ملت امام حسین(ع) و هیئت نرجسانه استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر در این اجتماع حضور خواهند داشت، ادامه داد: فراخوان به‌صورت عمومی است و از مدارس و مراکز پیش‌دبستانی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی جهت حضور مادران و دختران ۳ تا ۸ سال دعوت شده‌اند، اطلاع‌رسانی برنامه نیز با پخش تیزر از طریق شبکه استانی انجام شده است.

حیدری بیان کرد: سخنران این مراسم عمو روحانی است؛ همچنین مداحی، اجرای نمایش با مضمون شهادت حضرت رقیه(س) و متناسب با سطح درک مخاطب کودک، تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به‌صورت ویژه، اجرای گروه سرود دخترانه و اجرای سرود دسته جمعی، سخنرانی، مداحی، هم‌خوانی و نمایش بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان گفت: نمایی از موکب‌داری ویژه اربعین حسینی از سوی خود دختران کودک و نوجوان هیئت در حاشیه مراسم بر‌پا می‌شود تا حال و هوای اربعین با هدف تبیین اهمیت پیاده‌روی اربعین در مراسم ایجاد شود.

وی اظهار کرد: آشنایی با شعائر حسینی برای کودکان، شناخت و آشنایی با بانوان عاشورایی، درک و اهمیت و نقش حضور بانوان در کربلا، ابلاغ پیام عاشورا با زبان و تصویر کودکانه، تقویت حس همدلی با اهل بیت(ع)، زمینه‌سازی تربیت انقلابی و عاشورایی، اهمیت به هویت و توانمندی‌های دخترانه بخشی از اهدافی است که در این اجتماع مدنظر قرار داده شده است.

حیدری با اشاره به فعالیت هیئت دختران نرجسانه بیان کرد: این هئیت واحد نوجوانان واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان و تربیت‌محور است که در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد و بالای هزار نفر از دختران نوجوان عضو این هیئت هستند.

انتهای پیام
captcha