آغاز هشتمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در سمنان
کد خبر: 4081325
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

آغاز هشتمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در سمنان

هشتمین سوگواره مردمی «عطر سیب» با هدف گرامیداشت شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) از امشب، 6 شهریور در مجتمع فرهنگی هنری «کومش» سمنان آغاز می‌شود.

سوگواره عطر سیببه گزارش ایکنا از سمنان، هشتمین سوگواره مردمی «عطر سیب» شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و هنری  از امشب، ششم شهریور تا دهم شهریور  از ساعت 20 در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری «کومش» سمنان آغاز می‌شود.

همچنین در این سوگواره برنامه‌هایی شامل شعرخوانی شاعران مطرح آئینی استان و کشور از جمله استاد محمدعلی مجاهدی، احمد علوی و محمد صمیمی، اجرای گروه تعزیه غدیر از تعزیه‌خوانان برتر کشور، پرده‌خوانی، گروه‌های موزیک مذهبی و گروه‌های سرود شهر و گروه‌های زورخانه‌ای اجرا می شود.

هشتمین سوگواره مردمی عطر سیب به یمن هشتمین سال برگزاری این سوگواره متبرک که به نام امام هشتم(ع) است با برنامه‌هایی متنوع میزبان عاشقان امام حسین(ع) خواهد بود.

سوگواره مردمی عطر سیب از سال 94 توسط گروهی از جوانان و نوجوانان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) در سمنان آغاز به کار کرد.

این برنامه در سال اول در هفت هفته عاشورایی پذیرای حضور علاقه‌مندان بود و از سال دوم، این سوگواره پنج شب متوالی در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد تا سال 1399 و 1400 که به دلیل شیوع ویروس کرونا با توزیع بسته‌های فرهنگی و کمک به آزادسازی 3 زندانی جرائم غیرعمد به فعالیت خود ادامه داد.

یادآور می‌شود هزینه‌های این سوگواره هر ساله از محل کمک‌های مردمی شرکت‌کنندگان در این برنامه تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha