سرمایه‌گذاری برای پرورش انسان هدف و فلسفه بعثت انبیا است
کد خبر: 4080933
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

سرمایه‌گذاری برای پرورش انسان هدف و فلسفه بعثت انبیا است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: نظام خلقت برای انسان آفریده شده که به کمال برسد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری به طور خاص برای پرورش انسان، هدف، کار و فلسفه بعثت انبیا است.

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلیمن سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امشب ۴ شهریورماه در دیدار وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انسان موجودی بی‌نهایت است، اما باید مانند گنج استخراج شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش که به معنای عام تاثیرگذار است در خانه‌ها و دامن پدر و مادر، آموزش و پرورش کشورها، دانشگاه‌ها و حوزه و بیش از همه در جامعه عمومی است که افراد را پرورش می‌دهد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در قسمت‌های مختلف که بحث پرورش مطرح است روی جمادات کار می‌شود استعدادها ظاهر شده و قیمت پیدا می‌کند، پرورش نباتات، انواع و اقسام گیاهان، حیوانات و سایر همه مشخص است.

وی تصریح کرد: انسان موجودی استثنایی است اما چه اندازه می‌توانیم وعده بدهیم در مدت زمان تعیین شده از جهت آموزش، پرورش، تربیت و کمال، انسان را تغییر بدهیم؛ موجودات تسلیم طرح و برنامه هستند اما انسان دارای سلایق، علایق و انگیزه‌های شخصی است اما از مجموع آنهایی که در آموزش و پرورش نقش یا تریبون دارد از جمله مساجد، ائمه جمعه و جماعات تا حوزه و دانشگاه نسبت به این ماده اولیه که وجود انسان است چه می‌توانند انجام دهند.

وی تصریح کرد: چه طرح و برنامه‌ای داریم از تجربه‌هایی که در طول مدت داشته‌ایم از دیگران، چه اندازه می توانیم روی فرزند انسان با امید نزدیک به یقین طرح و برنامه‌هایی انجام دهیم که ما را به این مقصود بزرگ برساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: امیدواریم موارد عقب مانده تکمیل شود و به صورت هماهنگ از فرصت پیش آمده که به صورت آزمایشی خدا در اختیار ما قرار داده بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha