راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برای درآمدزایی اقشار کم‌برخوردار اردبیل
کد خبر: 4080880
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برای درآمدزایی اقشار کم‌برخوردار اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برای درآمدزایی اقشار کم برخوردار جامعه خبرداد و گفت: 233 نیروگاه کوچک خانگی 5 کیلوواتی در مناطق محروم استان و اقشار کم برخوردار راه‌اندازی شده است.

غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، سوم شهریورماه، در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی به پروژه‌های بسیج سازندگی اشاره و اظهار کرد: بسیج، مردمی‌ترین نهاد ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و با گذشت ده‌ها سال همچنان با تدابیر ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشا خیر و برکت بوده و تا زمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست چون بسیجیان در مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی(ره) و سردار سلیمانی تربیت یافته‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به خدمات بسیج در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: اکنون بسیجیان مخلص بر حسب ضرورت علاوه بر آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی با حضور فعال در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی در حوزه جنگ نرم و عرصه‌ فرهنگی به خصوص همکاری در پیشگیری و مباره با کرونا در کنار نهادها، اداره‌ها و تشکل‌ها با جدیت و کیاست، مشغول نقش‌آفرینی و خدمت صادقانه هستند.

وی به احداث بیش از هزار واحد خانه محرومین اشاره کرد توسط گروه های جهادی بسیج اشاره کرد و گفت: 76 واحد 50 متری ویژه محرومین ، 40 واحد مسکن مددجویان بهزیستی و 900 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در سراسر استان توسط جهادگران بسیحی در حال احداث است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: 126 واحد خانه محرومین نیز در حال تکمیل و تعمیر است.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه های آبرسانی هم اشاره کرد و گفت: آبرسانی به 454 روستا با تفاهم نامه با شرکت آب و فاضلاب که در حال اجراست.

سردار محمدی اصل از راه اندازی نیروگاه‌های خانگی برای درآمدزایی اقشار کم برخوردار جامعه خبرداد و گفت: 233 نیروگاه کوچک خانگی 5 کیلوواتی در مناطق محروم استان و اقشار کم برخوردار راه‌اندازی شده تا این قشر ضمن تامین برق مورد نیاز نیاز خود از درآمد پایدار نیز برخوردار شوند.

وی به احداث منبع آب شرب نیز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی در مناطق مختلف استان برای تامین آب شرب مردم 22 مورد لوله گذاری انجام دادند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه سخنان خود به آب کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی بسیج سازندگی در راستای خدمت به کشاورزان و جداسازی اب شرب با اب کشاورزی 23 مورد استخر آب کشاورزی به میزان 200 و 400 متر مکعب احداث کردند.

وی به مسائل عمرانی و خدمت رسانی به عموم مردم نیز اشاره کرد و گفت: 17 مورد پل روستایی، آسفالت ریزی در 20 روستا به طول 60 کیلومتر، 16 سیل بند آبخیزداری، 12 مورد انتقال آب کشاورزی توسط گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار انجام گرفته و در حال انجام است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به طرح های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی 13 مورد کارگاه اشتغال زایی، راه‌اندازی 928 صندوق با اعتبار 50 میلیارد تومان به عنوان صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح استان، ارائه تسهیلات اشتغال زایی در طول سال 1400 به 950 نفر با اعتبار 64 میلیارد تومان، توزیع 164 میلیارد تومان بسته های کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند و ده ها مورد دیگر از امداد رسانی های اقتصادی، پزشکی و کشاورزی مثل آب رسانی به شهر اسلام آباد قدیم در طول 6 ماه به مبلغ 7 میلیارد تومان نیز از جمله خدمات گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) به مردم مناطق کم برخوردار استان اردبیل است.

انتهای پیام
captcha