پویش «در مدار حبیب» در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 4080508
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

پویش «در مدار حبیب» در همدان اجرا می‌شود

دبیر ستاد اربعین دانشجویی همدان از اجرای پویش «در مدار حبیب» به همت بسیج دانشجویی این استان خبر داد و گفت: این برنامه تلفیقی از کارهای گروه‌های جهای و حرکت پیاده‌روی اربعین است.

حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی همدانحمید پورحسینی، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از همدان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی یکی از مصادیق حلقه‌های میانی است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب برای حل مسائل و مشکلات کشور بیان فرمودند، اظهار کرد: در واقع این بحث تحقق‌یافته این حلقه‌های میانی است.

وی افزود: اردوهای جهادی حضور جمع‌هایی از جوانان، دانشجویان و جهادگران است که با همکاری با یکدیگر در نقاط مختلف حضور یافته و در راستای رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم فعالیت‌های جهادی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در ماه محرم فعالیت بیشتر اردوهای جهادی به‌صورت تخصصی است، افزود: از دهه اول محرم اعزام گروه‌های مختف به مناطق محروم شهرستان‌ه‍ای استان شروع شده است.

وی به اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه پیام نور به روستاهای بخش قهاوند خبر داد و تصریح کرد: این گروه‌ها فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی را در این مناطق دارند.

پورحسینی افزود: دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز گروه‌های جهادی خود را به روستاهای بخش کبودرآهنگ، عین‌آباد و دستجرد فرستاده که احداث یک خانه محروم در عین‌آباد و همچنین فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، مشاوره و کلاس‌های آموزش برای کودکان از جمله این فعالیت‌ها در این منطقه است.

وی به فعالیت گروه‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید مقصودی در روستاهای بخش قهاوند و شیرین‌آباد اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های پرورشی و آموزشی و همچنین  فعالیت عمرانی شامل رنگ آمیزی پنج مدرسه از جمله این فعالیت از سوی گروه‌های جهادی در این منطقه بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی همدان تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی با حضور در بخش سردرود رزن خدمات تخصصی پزشکی را به مدت پنج روز در روستاهای منطقه به مردم این روستاها ارائه دادند.

وی اضافه کرد: گروه جهادی دانشگاه باهنر نیز در روزهای آینده با هدف فعالیت‌های تخصصی  جهادی تخصصی در عرصه آموزشی و فرهنگی به بخش سردرود رزن اعزام می‌شوند. همچنین اعضای جهادی دانشگاه صنعتی در روزهای آینده با حضور در مناطق محروم استان فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی خود را خواهند داشت.

پورحسینی به برنامه‌های بسیج دانشجویی همدان برای ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در راستای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات در  پیاده‌روی اربعین جلسات متعددی تشکیل شده که با همکاری دانشگاه‌ها و همکاری صندوق رفاه دانشجویی بتوانیم امکنات و وام‌هایی را برای دانشجویان ارائه دهیم تا شاهد تشویق دانشجویان در این همایش بزرگ جهان اسلام باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی همدان راه‌اندازی پویش‌های مختلف و برنامه‌های متناسب در ایام اربعین را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام دانست و تصریح کرد: یک بخش دیگر از برنامه ما بحث اعزام است که اعزام دانشجویان را تا مرز به‌صورت هماهنگ و رایگان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث کمک به اعزام، برنامه‌ای با عنوان «پشتیبانی منزل به منزل» را داریم که برای دانشجویی که نیازمند اسکان، راهنمایی و حمل و نقل در مسیر است، کمک‌های لازم از سوی بسیج دانشجویی انجام خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین دانشجویی استان همدان از اجرای پویشی با عنوان «در مدار حبیب» به همت بسیج دانشجویی خبر داد و افزود: این برنامه تلفیقی از کارهای گروه‌های جهای و حرکت پیاده‌روی اربعین است که کوله‌های تخصصی شامل خدمات پزشکی، فرهنگی، فعالیت‌های از جمله خیاطی، تعمیرات و ... به‌صورت موکب‌های سیار تدارک دیده شده که به دانشجویانی که به این سفر معنوی اعزام می‌شوند این خدمات سیار ارائه می‌شود.

وی ضمن تأکید بر حضور پر شور دانشجویان در سفر پیاده‌روی اربعین بیان کرد: امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی را در این همایش و عملیات بزرگ فرهنگی جهان اسلام داشته و عشق و ارادت خود را به مولایمان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران وفادارشان در سفر اربعین به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام
captcha