مرز باشماق مریوان مهیای تردد زائران حسینی است
کد خبر: 4080450
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

مرز باشماق مریوان مهیای تردد زائران حسینی است

فرماندار شهرستان مریوان با بیان اینکه مرز باشماق مریوان امسال برای اولین‌بار پذیرای زائران اریعین است، گفت: در این راستا تمهیدات لازم برای رفاه و تردد زائران این مرز فراهم شده است.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان امروز، دوم شهریورماه به همراه تعدادی از اعضای شورای تأمین این شهرستان در بازدید از آخرین وضعیت مرز باشماق اظهار کرد: در نقطه صفر مرزی مریوان برپایی موکب‌ها، آماده‌سازی پارکینگ‌ها و استقرار مکان‌هایی برای اسکان زائران اربعین فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بسترسازی لازم برای ایجاد گیت‌های ورود و خروج زائران حسینی فراهم شده است، افزود: در حال حاضر در مرز باشماق ظرفیت فعالسازی ۳۰ گیت ورود و خروج را دارد.

فرماندار شهرستان مریوان از جداسازی، زیرسازی و آسفالت لاین ویژه مسافران و خودرو‌های شخصی با امکانات استاندارد خبر داد و بیان کرد: در مرز باشماق مریوان هم‌اکنون برای تردد زائران مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: درحال حاضر دستگاه‌های اجرایی مختلف اعم از راهداری، بانک، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی با استقرار اکیپ‌های لازم درحال آماده‌سازی مقدمات تسهیل سفر معنوی زائران هستند.

فرزام بیدارپور، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز از استقرار اکیپ‌های پزشکی در مرز باشماق خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با استقرار این اکیپ‌ها آمادگی لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های وبا و کرونا بین زائران اربعین حسینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان امکانات مصوبه ستاد اربعین حسینی را در مرز باشماق مستقر کرده است، افزود: در مرز باشماق به همت اکیپ‌های پزشکی یک پایش و ارزیابی از زائران حسینی خواهیم داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان یادآور شد: همچنین شرایطی فراهم شده تا زائرانی که نیاز به خدمات درمانی داشته باشند، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

فرزاد حسنی، سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان از انجام عملیات زیرساخت‌ها، آسفالت، روشنایی معابر و تأمین سوخت مورد نیاز خودروهای زائران خبر داد و اظهار کرد: مرزباشماق آماده‌سازی لازم برای راه‌اندازی دو موکب را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: ایجاد سایبان، فضاهایی در اطراف سالن مسافربری، تجهیزات کامپیوتری مورد نیاز گذرنامه، فضاهای مورد نیاز برای پارکینگ و ماشین‌آلات جابجایی زائران از جمله اقدامات لازم برای زائران اربعین حسینی بوده است.

انتهای پیام
captcha