خدمت‌رسانی راه‌آهن کرمانشاه به زائران اربعین از ۱۰ شهریور
کد خبر: 4080260
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

خدمت‌رسانی راه‌آهن کرمانشاه به زائران اربعین از ۱۰ شهریور

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به استقرار آشپزخانه آستان قدس رضوی در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه، گفت: خدمت‌رسانی راه‌آهن کرمانشاه به زائران اربعین از ۱۰ شهریور آغاز می‌شود.

راه‌آهن کرمانشاهبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه، سرپرست فرمانداری کرمانشاه امروز، 1 شهریور در بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای تردد زائران اربعین از سراسر کشور است تا بخشی از مسیر سفر به عراق را با کمک ناوگان ریلی طی کنند، اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در اربعین سال ۹۸ نقش مؤثری در جابه‌جایی زائران داشت و در آن سال و پیش از همه‌گیری کرونا روزانه ۲۱ رام قطار وارد ایستگاه کرمانشاه شده است که به‌طور متوسط ساعتی یک قطار حامل زائران اربعین بوده است.

وی به آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه برای زائران اربعین اشاره و از استقرار دو موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در ایستگاه خبر داد و افزود: نمازخانه ایستگاه برای استقرار بانوان و یک سالن برای استقرار آقایان و یک سالن رزرو آماده‌سازی می‌شود.

رحیمی‌زنگنه تصریح کرد: هلال احمر برای آماده‌سازی سالن‌ها مشارکت دارد و شهرداری کرمانشاه وظیفه نصب تابلو‌های راهنما و آماده‌سازی محوطه ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه را برعهده دارد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه یادآور شد: ایستگاه راه‌آهن در دو مسیر رفت و برگشت به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازد و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های کرمانشاه تمهیداتی برای انتقال ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه به مرز‌های خسروی و مهران استان ایلام در نظر گرفته است.

وی با اشاره به استقرار آشپزخانه آستان قدس رضوی در ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه، گفت: خدمت‌رسانی راه‌آهن کرمانشاه به زائران اربعین از ۱۰ شهریور آغاز می‌شود و تا دو هفته به ارائه خدمات می‌پردازد.

رحیمی‌زنگنه افزود: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه از بهترین ایستگاه‌های راه‌آهن کشور است که به دلیل نبود مدیریت مستقر و اداره‌کل مجزا از استان مرکزی از تمام ظرفیت آن استفاده نشده است.

انتهای پیام
captcha