برگزاری دوره معرفت و بصیرت حسینی در خراسان شمالی
کد خبر: 4080120
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

برگزاری دوره معرفت و بصیرت حسینی در خراسان شمالی

مدیر مؤسسه آموزشی آشنایی با معارف اسلامی و نهج‌‌البلاغه خراسان شمالی از برگزاری دوره معرفت و بصیرت حسینی در استان خبر داد.

بصیرت حسینیحسین حیدرپور، مدیر مؤسسه آموزشی آشنایی با معارف اسلامی و نهج‌البلاغه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی معرفت و بصیرت حسینی در این استان و ثبت‌نام حدود 20 نفر از کارکنان دولت در این دوره، اظهار کرد: این دوره آموزشی طی دو روز از 31 مردادماه تا یکم شهریورماه ساعت 10 تا 14 ویژه کارکنان دولت برگزار می‌شود که کلاس‌ها به‌صورت مجازی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین درسی که سومین پیشوای مکتب تشیع، به شیعیان آموخت، امر به معروف و نهی از منکر بود که این نکته از بصیرت بالای امام حسین(ع) حکایت داشت، اضافه کرد: آن حضرت می‌دانست که سعادت فردی و اجتماعی بشر، در گرو روی آوردن به نیکی‌ها و دوری گزیدن از زشتی‌ها و بدی‌هاست.

حیدرپور با بیان اینکه امام حسین(ع) می‌دانستند با فدا کردن جان خود، عشیره و یارانش در این راه، نه تنها چیزی از دست نمی‌دهد بلکه بزرگ‌ترین پاداش، ارزنده‌ترین ثروت و حقیقی‌ترین سعادت را برای خود و آیندگان به ارمغان می‌آورند، افزود: امام حسین(ع) آگاه بودند از اینکه ثروت، پاداش و سعادت معنوی را خدای بزرگ، عطا می‌فرماید. این همه بصیرت، دلیلی بر شأن و شخصیت والا و بزرگواری آن امام عزیز است.

مدیر مؤسسه آموزشی آشنایی با معارف اسلامی و نهج‌البلاغه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه قیام‌های پیامبران و امامان براساس آگاهی و به‌صورت انتخابی انجام شده است، اضافه کرد: ائمه گرامی اسلام از غفلت مردم برای اهداف خود استفاده نکردند و با آگاهی کامل قیام کردند که واقعه عاشورا نیز از این دسته از قیام‌هاست.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری چنین دوره‌های آموزشی موجب شناخت هرچه بیشتر مردم ما با واقعه عاشورا می‌شود و از طرفی تبیین چنین موضوعاتی به‌طور قطع افزایش آگاهی مردم جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha