علمای یمن: زید بن علی(ع) حلیف القرآن بود
کد خبر: 4080111
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

علمای یمن: زید بن علی(ع) حلیف القرآن بود

انجمن علمای یمن طی مراسمی به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی بن الحسین(ع) در صنعاء با تأکید بر اشتراک اهداف قیام امام حسین(ع) و زید، فرزند امام سجاد(ع) در دفاع از حق تأکید کرد که امروز ملت یمن در رویارویی با توطئه استکبار آمریکایی ـ سعودی به امامان خود اقتدا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، انجمن علمای یمن روز دوشنبه مراسمی را به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت امام زید(ع) فرزند امام سجاد و نوه امام حسین(ع) با حضور شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور برگزار کردند.

محمود الجنید، معاون امور عقایدی نخست وزیر دولت نجات ملی یمن طی سخنانی در این مراسم گفت: بزرگداشت سالروز شهادت امام زید در شرایطی است که امت اسلامی در مرحله حساسی به‌سر می‌برد و ظلم و استبداد نیروهای سلطه‌گر و استکبار بر آن بیداد می‌کند.

او با اشاره به روحیه جهادی و اخلاص و صداقت امام زید(ع) در مبارزه با ظلم و اصلاح مسیر دین اسلام مطابق با فرمایشات پیامبر اعظم(ص) گفت: بزرگداشت سالروز این امام همام خود شکلی از اشکال مقاومت در رویارویی با دشمنی است که از هفت سال پیش مرتکب فجیع‌ترین جرایم در حق یمنی‌ها می‌شود.

این مقام یمنی با اشاره به اهمیت انقلاب امام حسین و امام زید علیهما السلام علیه ظالمان و مستکبران، تأکید کرد: یکی از درس‌های دو قیام مذکور گام برداشتن در مسیر حق و پیروزی بر ظالمان و ستمگران است.

الجنید تآکید کرد: تجاوز و محاصره دشمنان علیه ملت یمن هم به دلیل پایبندی آن به خط درست اسلام است و ما از ملت مؤمن خود می‌خواهیم بر پایداری و هوشیاری خود در برابر توطئه‌های دشمنان تا دستیابی به پیروزی آشکار باقی مانند.

علامه شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن هم با اشاره به عظمت قیام زید علیه ظلم و استبداد گفت: اقتدا به زید بن علی(ع) و اتخاذ مواضع درست و امر به معروف و نهی از منکر در جهاد با ظالمان و مبارزه با مفسدان روی زمین است.

زید بن علی(ع) حلیف القرآن بود

علامه عبدالمجید الحوثی، دبیر کل انجمن اسلامی یمن هم با اشاره به اینکه امام زیاد در شرایط دشواری که امت به دلیل انحراف از مسیر صحیح اسلام به سر می‌برد، زندگی می کرد، گفت: رابطه امام زید با قرآن کریم به اندازه‌ای بود که او را حلیف القرآن، هم‌پیمان با قرآن می‌خواندند.

او با بیان اینکه زید در سایه اوضاع امت اسلامی به دلیل ظلم بنی‌امیه قیام کرد، گفت: امروز ملت ما هم در رویارویی با دشمن در خط قیام زید است، با وجود همه توطئه‌هایی که آمریکا، عربستان سعودی و امارات علیه یمن کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha