کنار زدن بن‌بست‌ها با بندگی خداوند محقق شود
کد خبر: 4079372
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

کنار زدن بن‌بست‌ها با بندگی خداوند محقق شود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بن‌بست‌ها مال عالم ملک است و در عالم ملکوت بن‌بستی وجود ندارد، گفت: اگر ما بندگی کنیم خداوند در هر مشکلی بن‌بست‌ها را کنار می زند و اگر امام حسین(ع) قیام کردند و امروز می‌بینیم که پیروز شدند به خاطر این بود که نگاهشان به ملکوت این عالم بود و باور داشتند که زمام امور این عالم به دست خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه در سخنرانی شامگاه 28 مردادماه حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۸۳ سوره مبارکه یاسین اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم درباره قیام اباعبدالله(ع) و دوران اسارت آل الله این است که حادثه کربلا دارای یک جلوه ملکوتی است و تمام توجه امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به جنبه ملکوتی این حادثه است.

وی گفت: یکی از معارفی که به برکت قرآن و اهل بیت(ع) برای ما مؤمنین طرح شده این است که این دنیا و هرچیزی که در آن وجود دارد دو جلوه و دو چهره دارد که توجه بیشتر ما به جلوه ظاهری و مادی این دنیا است و بسیاری از اشتباهات و خطاهای ما به خاطر این است که توجه به جلوه دیگر دنیا نداریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمام تلاش انبیا و اولیای خدا این بوده که ما جلوه ملکوتی و معنوی این عالم را درک کنیم و باور داشته باشیم، افزود: هر چیزی در این دنیا باطنی هم دارد که حسی نیست و با حواس ظاهری خود نمی‌توانیم آن را درک کنیم ولی چون ما باور و یقین داریم آن را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۰۷ سوره بقره می‌فرماید ظاهر و ملک این عالم به دست خدا است، اظهار کرد: همانطور که ملک این عالم به دست خدا است تمام اسباب ملکوتی این عالم هم در دست قدرتمند خداوند است و ما باید به این موضوع باور پیدا کنیم.

حسینی اراکی ابراز کرد: همانطور که خداوند عالم ملک را به حال خودش رها نکرده است و قواعد و قوانینی دارد، عالم ملکوت هم قواعد و قوانین منظم و دقیقی دارد و قوانین ملکوتی این عالم حاکم بر قوانین عالم ملک است بنابراین زمانی که خداوند اراده می‌کند که در ملکوت عالم اتفاقی بیفتد تمام قواعد و قوانین عالم ملک تعطیل می‌شود.

وی گفت: قاعده و قانون ملکی این عالم این است که آتش بسوزاند، چاقو ببرد، آب حرکت کند و برای وقوع چیزی مقدماتش حاصل شود ولی برخی قواعد ملکوتی هم وجود دارد که مسلط بر این قواعد ملکی است و وقتی خدا به قدرت ملکوتی‌اش اراده می‌کند دیگر آتش نمی‌سوزاند، چاقو نمی‌برد، آب دریا می‌شکافد و بدون پدر حضرت عیسی(ع) متولد می‌شوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بن‌بست‌ها مال عالم ملک است و در عالم ملکوت بن‌بستی وجود ندارد، گفت: اگر ما بندگی کنیم خداوند در هر مشکلی بن‌بست‌ها را کنار می‌زند و اگر امام حسین(ع) قیام کردند و امروز می بینیم که پیروز شدند به خاطر این بود که نگاه‌شان به ملکوت این عالم بود و باور داشتند که زمام امور این عالم به دست خداوند است.

وی با بیان اینکه در واقعه کربلا دشمن دچار اشتباه محاسباتی شد و نمی‌دانست که سر بریده شکست‌شان خواهد داد، گفت: امام حسین(ع) با این حرکت می‌خواستند که قدرت ملکوت عالم را به رخ ما بکشند و به ما بشناسانند.

انتهای پیام
captcha