حماسه عاشورا تابلویی از عشق و دلدادگی است
کد خبر: 4076694
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰

حماسه عاشورا تابلویی از عشق و دلدادگی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حماسه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را تابلویی از عشق و دلدادگی به خداوند و یک حماسه بزرگ تاریخی در اسلام و دنیا دانست.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران هیات موسی بن جعفر(ع) کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شامگاه گذشته، 16 مردادماه در جمع عزاداران هیئت موسی بن جعفر (ع) کاشمر با بیان اینکه هر آنچه در این دنیا ذخیره کنیم در آن دنیا همان را برداشت خواهیم کرد، اظهار کرد: کسانی که در این دنیا به دیگران ظلم کنند در آن دنیا ظلم خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه محرم فصل عزاداری و همرنگ با کاروان سیدالشهدا شدن است، به آیه مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلا يُجْزى‌ إِلَّا مثل‌ها وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند می‌فرماید: «هر کس کار نیکو کند او را 10 برابر آن خواهد بود و هر کس کار زشت انجام دهد به قدر کار زشتش مجازات شود و بر آنها اصلاً ستم نخواهد شد».

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فقط به نماز خواندن، خمس دادن و گریه بر سیدالشهدا فرد نجات پیدا نمی‌کند، بلکه فرآیندی دارد که عمده آن مروت، انصاف و مردانگی است.

نیک‌بین اخلاق و گفتار را از مهم‌ترین فرآیندهای نجات دانست و بیان کرد: اگر فردی اخلاق نداشته باشد از باقی کارها دیگر چیزی نمی‌ماند، آنچه خدا در آیات و روایات بسیار بر آن دقت دارد نوع رفتار با دیگران است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بقیّه اللّه را تنها نام حضرت صاحب الزمان(عج) ندانست و افزود: قرآن به مال حلال نیز بقیّه اللّه می‌گوید، آنچه از مال حلال برای ما می‌ماند بقیّه اللّه است و کم و زیاد بودن آن مهم نیست.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های محرم باید با شور و شعور حسینی همراه باشد، اظهار کرد: حماسه عاشورا و قیام امام حسین (ع) تابلویی از عشق و دلدادگی به خداوند و یک حماسه بزرگ تاریخی در اسلام و دنیا بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محرم دهه گرفتار امام حسین(ع) شدن است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که با ائمه اطهار(ع) ارتباط برقرار کنیم و متوسل شویم، البته این ارتباط یک ارتباط دو طرفه است.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه عزاداری ماه محرم باید توأم با معرفت به امام حسین(ع) باشد گفت: شهادت امام حسین (ع)، فرزندان و یاران با وفای ایشان در این ماه، ماه محرم را عزت داد.

انتهای پیام
captcha