خانه شهدای ملایر حسینیه عزای امام حسین(ع) شد
کد خبر: 4076409
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

خانه شهدای ملایر حسینیه عزای امام حسین(ع) شد

مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر اظهار کرد: مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با حضور مداحان برجسته شهرستان هر شب در منزل یکی از شهدای گرانقدر ملایر مجلس عزای سرور سالار شهیدان را برپا می‌کند.

خانه شهدای ملایر علیرضا بتویی، مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با حضور مداحان برجسته شهرستان هر شب در منزل یکی از شهدای گرانقدر ملایر مجلس عزای سرور سالار شهیدان را برپا می‌کند.

وی با بیان اینکه  این برنامه با شعار «هر خانه شهید یک حسینیه» در 10 شب ابتدایی ماه محرم برگزار می‌شود، افزود: شهدای گرانقدر ما ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند که در راه دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیدند و امروز ما وظیفه تکریم خانواده آنان را داریم.

مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با بیان اینکه محرم شهدایی از دیگر شعارهای برگزاری این برنامه است، تصریح کرد: این برنامه از ابتدای محرم همه‌ روزه از ساعت 19 تا نماز مغرب در منزل یکی از شهدای شهرستان برگزار و به اقامه نماز ختم می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دانیال بصیر در این محفل، بیان کرد: مراسم «هر خانه شهید یک حسینیه» در منازل شهیدان داوود غلامی، حسن تاجوک، غلامرضا آقایی، رسول هوشیاری، برادران سلطانی، حمید محمدی، حمیدرضا دماوندی، سعید ترکمان پری برگزار می‌شود.

بتویی بیان کرد: با توجه به جایگاه و نقش مرحوم آیت‌الله سیدرضا فاضلیان که در دوران جنگ تحمیلی و در بین شهدا و رزمنده‌های شهرستان داشت یک‌ شب نیز این برنامه در بیت آن عالم وارسته برگزار شد.

وی آشنایی نسل سوم و چهارم با شهدا را از اهداف اصلی این برنامه دانست و گفت: ترویج ایثار و شهادت فرهنگ شهادت، سرکشی از خانواده شهدا، ارج نهادن به مقام شامخ شامل خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر اهدافی است که در برگزار برنامه «هر خانه شهید یک حسینیه» دنبال می‌شود.

مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با بیان اینکه احیای روضه خانگی هدف دیگر برگزاری این برنامه است، تصریح کرد: شعار مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر این است که شهدای کربلا در راه دفاع از ولایت و امام حسین(ع) شهید شدند و شهدای انقلاب ما نیز یاران امام خمینی(ره) هستند و خادمین شهدا یاران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) هستند.

وی گفت: جامعه ما امروز بیشتر از هر مسئله دیگری به بصرت‌افزایی احتیاج دارد و هدف اصلی در برگزاری این‌گونه محافل افزایش بصیرت نسل‌های جدید انقلاب است.

انتهای پیام
captcha