نهضت حسینی به آحاد جامعه تعلق دارد
کد خبر: 4076349
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

نهضت حسینی به آحاد جامعه تعلق دارد

عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان با بیان اینکه نهضت حسینی مسأله مخصوص جوان‌ها نیست و به همه آحاد جامعه تعلق دارد، گفت: در واقعه عاشورا همه مردم از نوزاد شیرخوار تا پیرمردان و بانوان حضور موثر داشتند و امام را یاری کردند.

عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان

به گزارش ایکنا از زنجان، سیده‌زهرا نقوی، عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان پیش از ظهر امروز، 15 مرداد در نشست بین‌المللی با موضوع اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی که در زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه اول محرم و عزاداری‌های پرشور عاشقان امام حسین(ع)، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: در آن زمان انسان‌ها کرامت انسانی را زیر سوال برده و از چهارپایان نیز بدتر شده بودند و با اسم اسلام و حکم قرآن به انسان‌های دیگر ظلم می‌کردند و آنها را به قتل می‌رساندند و امام حسین(ع) برای نجات حقانیت اسلام و جلوگیری از تحریف دین، قیام عاشورا را انجام دادند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای حفظ و اثبات حقانیت اسلام و کرامت انسانی خود را فدا کردند تا این فدا شدن در راه اسلام، موجب پایداری دین مبین اسلام شود.

نقوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) موجب شناخت دقیق‌تر واقعه عاشورا شد، بیان کرد: امام خمینی(ره) برای ملت ایران به منزله حضرت ابوالفضل(ع) برای اصحاب امام حسین(ع) هستند. همانطور که حضرت ابوالفضل(ع) از ابتدا یاری‌دهنده و کمک‌کننده امام حسین(ع) در مسیر تبیین اسلام اثبات حقانیت قرآن بودند امام خمینی (ره) نیز در مسیر تحقق انقلاب اسلامی و هدایت ملت ایران در راه حق و حقیقت نقض بسیار پررنگی داشتند.

وی با اشاره به تجلی امروز نهضت امام حسین(ع) در جهان، گفت: امروز در همه جای دنیا روضه و عزاداری امام حسین(ع) برگزار می‌شود اما ادامه این نهضت و انتقال پیام اصلی عاشورا نیازمند همراهی افرادی مانند حضرت ابوالفضل (ع) است تا با تلاش خود این حرکت را به هدف واقعی خود برسانند.

عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان با بیان اینکه همه انسان‌ها باید به معرفت کربلا دست پیدا کنند، خاطرنشان‌ کرد: ما باید گستره اسلام را در همه کشورها افزایش دهیم و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه افراد بتوانند به پیام معرفت کربلا دست یابند و علاقمند دین اسلام شوند و درس بگیرند و انشالله بتوانیم با کمک همه مسلمانان و شیعیان زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha