اجرای شبیه‌خوانی حضرت قاسم(ع) در بابلسر
کد خبر: 4076155
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

اجرای شبیه‌خوانی حضرت قاسم(ع) در بابلسر

شبیه‌خوانی حضرت قاسم(ع) در هفتمین روز از ماه محرم مطابق با ۱۴ مرداد از سوی گروه تعزیه امام حسین(ع) کله‌بست در امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر اجرا شد.

شبیه‌خوانی حضرت قاسمبه گزارش ایکنا از مازندران، شبیه‌خوانی حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در‌ هفتمین روز از ماه محرم مطابق با 14 مردادماه از سوی گروه تعزیه امام حسین(ع) کله‌بست به سرپرستی علی باقری از پیشکسوتان تعزیه مازندران در جوار گلستان شهدای امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان بابلسر اجرا شد.

در این شبیه‌خوانی که به معین البکایی‌‌ امین باقری به اجرا در آمد، شبیه‌خوانان سیدمحمدحسین احمدتبار به عنوان شبیه‌خوان حضرت قاسم، شعبان احمدی به عنوان شبیه‌خوان امام حسین(ع)، مهدی احمدی به عنوان  شبیه‌خوان حضرت زینب(س)، امیرحسین پورخلیل به عنوان شبیه‌خوان مادر حضرت قاسم، ‌پویان درزی به عنوان  شبیه‌خوان عروس حضرت قاسم، کربلایی موسی علی‌نسب به عنوان شبیه‌خوان عمرابن سعد، نقی باقری به عنوان  شبیه خوان ازرق‌ شامی، مهدی باقری به عنوان  شبیه‌خوان سنان ابن انس و سید سهیل حسینی به عنوان شبیه خوان شمر به ایفای نقش پرداختند و مهدی احمدی  جامه‌داری این شبیه‌خوانی برعهده دارد.

سرپرستی گروه موسیقی این شبیه‌خوانی را استاد اسماعیل رودپشتیان نوازنده قره‌نی برعهده داشت و امین باقری به عنوان نوازنده طبل ریز، علی باباتبار به عنوان نوازنده طبل و علیرضا باقری به عنوان نوازنده سنج در گروه موسیقی این شبیه‌خوانی همکاری داشتند.

گفتنی است که این گروه شبیه‌خوانی اجراهای خود را از نخستین روز ماه محرم آغاز کرده و تا عاشورای حسینی در امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر و تکیه جویبار به شبیه‌خوانی خواهند پرداخت. 

انتهای پیام
captcha