امروز بیشترین نیاز را به امر به معروف و نهی از منکر داریم
کد خبر: 4075973
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

امروز بیشترین نیاز را به امر به معروف و نهی از منکر داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه امروز بیشترین نیاز را به امر به معروف و نهی از منکر داریم، گفت: می‌توانیم با الگو قرار دادن حضرت قاسم (ع) در این مسیر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را محقق کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ظهر امروز، ۱۳ مردادماه، در سوگواری دانش‌آموزی احلی من العسل که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: ششمین روز از ماه محرم به نام نوجوان کربلا حضرت قاسم (ع) نامگذاری شده است که با وجود سن کم و در نهایت درجه اعتلا قرار گرفت و در روز عاشورا با نثار جان خود، فرهنگ ولایت‌پذیری را به منصه ظهور و بروز گذاشت.

وی با بیان اینکه هدف از اجتماع احلی من العسل، قرارگیری احساسات نوجوان در مسیر درست و ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری است، بیان کرد: امیدواریم نوجوانان و دانش‌آموزان امروز، بتوانند در جایگاهی که حضرت قاسم (ع) با درک صحیح و درستی که از ولایت‌پذیری قرار داشت، قدم بردارند.

این مسئول یادآور شد: نوجوانان با حضور در این اجتماع اعلام کردند که اگر حضرت قاسم (ع) با اهدای جان خود امر به معروف و نهی از منکر را به منصه ظهور گذاشت، ما نیز با تبعیت از ولایت‌فقیه این مسیر را طی خواهیم کرد.

اسماعیلی با اشاره به ولایت‌پذیری در تاریخ معاصر، افزود: ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در سطح کشور و بیش از ۵۰۰ شهید نوجوان در استان زنجان، قدم در مسیر شناخت ولایت‌فقیه و امام زمان (عج) گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه حضرت قاسم (ع) با وجود صغر سنی در واقعه عاشورا حضور داشت، تصریح کرد: حضرت قاسم (ع) امر به معروف و نهی از منکر را در زمان خود با نثار جانش ماندگار کرد.

انتهای پیام
captcha