هشدار مجلس قانونگذاری فلسطین درباره نقشه‌های اسرائیل در مسجدالاقصی
کد خبر: 4075753
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱

هشدار مجلس قانونگذاری فلسطین درباره نقشه‌های اسرائیل در مسجدالاقصی

رئیس کمیته قدس در مجلس قانون‌گذاری فلسطین نسبت به نقشه‌های خطرناک اسرائیل در مسجدالاقصی به ویژه در در زمان برگزاری اعیاد یهودیان هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از قدس پرس، احمد ابوحلبیه، رئیس کمیته قدس در مجلس قانون‌گذاری فلسطین، نسبت به تشدید تجاوزگری اشغالگران در مسجدالاقصی به ویژه در زمان برگزاری اعیاد یهودیان هشدار داد.

ابوحلبیه در سخنانی تأکید کرد: آنچه در الاقصی اتفاق می‌افتد، نقشه‌های خطرناک اسرائیل است که باید در سطح فلسطین، جهان عرب و بین‌الملل با آن مقابله شود.

وی گفت: اشغالگران به دنبال کنترل بر کل مسجدالاقصی، توجه به تقسیمات مکانی و زمانی مسجدالاقصی برای برپایی معبد ادعایی خود هستند و برای همین منظور است که با شهرک‌نشینان همراهی می‌کنند.

رئیس کمیته قدس در مجلس قانون‌گذاری فلسطین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا علیه جنایات اشغالگران در مسجدالاقصی در دادگاه کیفری بین‌المللی پرونده تشکیل دهد.

ابوحلبیه با اشاره به اینکه اشغالگران و شهرک‌نشینان مراسمی را برپا می‌دارند، مناسک تحریک‌آمیز انجام می‌دهند و در چارچوب طرحی اسرائیلی مانع از دسترسی فلسطینیان داخل به مسجد‌الاقصی می‌شوند، تأکید کرد: مسجدالاقصی حق مسلم مسلمانان است و به یهودیان هیچ نوع ارتباطی ندارد.

وی از مرابطین، اهالی قدس و مردم فلسطین خواست که حضور خود را در حرم شریف قدس تقویت کرده و نقشه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان برای حمله به مسجد الاقصی و هتک حرمت صحن‌های آن را خنثی کنند.

انتهای پیام
captcha