آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیت‌های ویژه در استان کردستان
کد خبر: 4075454
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیت‌های ویژه در استان کردستان

رئیس جهاددانشگاهی کردستان از آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیت‌های ویژه در استان خبر داد و افزود: در صورت حمایت مسئولان استان این نهاد می‌تواند فعالیت‌های فناورانه را در سطح استان اجرا کند.

اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، ۱۱ مردادماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که به مناسبت چهل‌و‌دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دانش‌بنیان با ماهیت حرکت جهادی در بستر علم و فرهنگ، طی ۴۲ سال گذشته منشاء حرکت‌های ارزشمندی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور شده است؛ حرکت مستمری که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ و حرکت است، افزود: بر اساس این فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی یک فکر و اندیشه است که بسط و گسترش آن در مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و جامعه، منشاء خیر و برکت و رشد و پیشرفت در کشور می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، انتظار از تفکر جهاددانشگاهی را انجام فعالیت گزین و برتر با تلاش و کوشش جهادی ذکر و بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت مجموعه جهاددانشگاهی، تجربه سازمانی موفق در عملیاتی کردن دانش در رشته‌های مختلف دانشگاهی و کاربردی کردن آن برای خدمت به جامعه است.

وی ادامه داد: شبکه سراسری جهادانشگاهی در همه استان ها و خوشنامی این موضوع در کشور، عامل توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز نسبت به فعالیت های جهاددانشگاهی است.

اسدی، یکی از توانمندی‌های دیگر جهاددانشگاهی را ظرفیت‌های قانونی و ساختار منعطف این نهاد عمومی در حوزه علم و فناوری ذکر و بیان کرد: این مهم، موجب آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام مأموریت‌های ویژه و تعیین شده از سوی مسئولان در سراسر کشور شده است.

وی همچنین از آمادگی جهاددانشگاهی برای انجام فعالیت‌های ویژه در استان خبر داد و افزود: در صورت حمایت مسئولان استان این نهاد می‌تواند فعالیت‌های فناورانه را در سطح استان اجرا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ادامه داد: مرتفع ساختن مشکلات دست و پاگیر فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان، حرکت جهشی و انجام فعالیت‌های گزین و برتر از جمله مهم‌ترین اقدامات این نهاد طی دو سال گذشته در استان بوده است.

اسدی، با تأکید بر اینکه در زمینه انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام در استان نباید سیاه نمایی و کم کاری صورت گیرد، گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید به درستی و با دقت توسط مسئولان و جامعه انعکاس یابد؛ جهاددانشگاهی در این زمینه ورود کرده و با ترویج آراء و اندیشه‌های امام خمینی در استان توانسته گام‌های مؤثری برای عملی کردن جهاد تبیین بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، از پای کار بودن و آمادگی همه جانبه این نهاد انقلابی برای انجام مأموریت‌های ویژه در جهت توسعه استان خبرداد و افزود: انجام این مأموریت ها حمایت همه جانبه مقامات ارشد استانی را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با صرف نظر کردن از قوانین دست و پاگیر اداری و با کمترین امکانات در استان خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهد.

به گفته اسدی، ظرفیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، گیاهان دارویی و سایر حوز‌ه‌ها می‌تواند در استان کردستان نیز فعال شود و به مردم خدمات تخصصی ارائه دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: طی سال گذشته این نهاد فعالیت های خوبی را در حوزه اشتغال و کار آفرینی در سطح استان کردستان انجام داده که از جمله آن، همکاری با کمیته امداد حضرت امام( ره) برای ایجاد اشتغال ۵۰۰۰ هزار نفر از مددجویان است.

وی یادآور شد: ایجاد مرکز تسهیل‌گری اجتماعی، با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر سنندج از دیگر فعالیتهای این نهاد در استان بوده است.

انتهای پیام
captcha