امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است
کد خبر: 4075139
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است، گفت: همراهی مردم، شرط اصلی برای تحقق آرمان‌های والای اسلامی و انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی است.

سرهنگ سارانی فرمانده سپاه شهرستان چابهارسرهنگ پاسدار خدارحم سارانی، فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده شود، بسیاری از فسادها و ناملایمات از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه باید تعریف واژه امر به معروف، شرایط وجوب امر به معروف، احکام، آداب و موانع را جزء سرفصل اصلی امر به معروف و نهی از منکر بشناسیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، حیات طیبه را در زندگی جاری می‌کند.

سرهنگ سارانی بیان کرد: منظور از حیات طیبه، رساندن بشریت به هدف ذاتی است که پروردگار متعال به انسان عطا می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی و حیات طیبه است، گفت: هدف امام حسین(ع) از حرکت به سوی کربلا، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی بیان کرد: چه بسا که بی‌توجهی مردم آن زمان و بی‌تفاوتی نسبت به این فریضه مهم، حادثه گودال قتلگاه را به وجود آورد.

فرمانده سپاه چابهار افزود: اگر انسان در جامعه، رفاه مادی، آسایش، پیشرفت و آبادانی دنیا و آخرت می‌خواهد، باید این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند و مورد توجه جدی قرار دهد تا بسیاری از اختلاس‌های میلیاردی، فسادها، اعتیاد و بی بند و باری در جامع ریشه‌کن شود.

سارانی، در ادامه شرایط تحقق دولت اسلامی و تمدن اسلامی را تشریح کرد و در پایان گفت: همراهی مردم شرط اصلی برای تحقق آرمان‌های والای اسلامی و انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی است.

انتهای پیام
captcha