اسرائیل حاکمیتی بر وجبی از مسجد الاقصی ندارد
کد خبر: 4074564
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
قاضی القضاة فلسطین:

اسرائیل حاکمیتی بر وجبی از مسجد الاقصی ندارد

محمود الهباش، قاضی القضاة فلسطین در سخنانی تأکید کرد که مسجد الاقصی و تمام مجموعه‌های مرتبط با آن منحصرا متعلق به مسلمانان فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از اقلام حرة، محمود الهباش، قاضی القضاة فلسطین و مشاور امور دینی و روابط اسلامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تداوم اشتغال‌گری و یورش به شهرها و روستاهای فلسطین و ارتکاب به ترور جوانان فلسطینی، بازداشت‌های گسترده و یورش به خانه‌ها، باعث می‌شود تا توافق‌نامه‌هایی که با اسرائیل امضا شده به پایان برسد و به رسمیت‌شناختن اشغالگران بازپس گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد این تهدید نیست؛ بلکه تصمیماتی است که برای حمایت منافع ملی فلسطین اتخاذ خواهد شد.

الهباش که با روزنامه اسرائیل الیوم گفت‌وگو می‌کرد، نسبت به وضعیت موجود هشدار داده و گفت: اگر اسرائیل بخواهد همچنان پشت خود را به روند سیاسی کرده و به اقدامات خلاف قانون خود ادامه دهد، ما نیز می‌دانیم که چه کاری انجام دهیم. ما تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد که از سوی شورای مرکزی فلسطین اتخاذ شده است و اسرائیل باید بداند که وضعیتی که اشغالگران بر ملت ما تحمیل کرده‌اند را نخواهیم پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با روابط فلسطین و آمریکا و نتایج سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه و استقبال از وی توسط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیت لحم گفت: بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس همچنان در دستور کار است. گفت‌وگوها با طرف آمریکایی وجود دارد اما این سفر اگرچه به آن چیزی که ما می‌خواستیم نرسید، اما دست کم در آن بر مبانی روند سیاسی تأکید شد که از آن جمله می‌توان به موضوع راه‌ حل دو کشوری و لزوم پایان دادن به اشغالگری اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسجد الاقصی برای فلسطینیان تصریح کرد: مسجد الاقصی با تمام مساحت و میدان‌ها و صحن‌هایش فقط در اختیار مسلمانان است. غیر مسلمانان حق ندارند حتی یک وجب از آن را داشته باشند. نماز، اداره و مالکیت آن حق انحصاری مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha