تشکیل قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در قزوین
کد خبر: 4073984
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

تشکیل قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در قزوین

مسئول دارالقرآن استان قزوین با بیان اینکه امسال یک مأموریت فوری به‌عنوان تشکیل قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در نظر گرفته شده است، گفت: نگاه جدید ما این است که به سمت آموزش‌ در راستای معارف قرآن حرکت کنیم و قصد داریم مدل جدیدی از کارگاه‌های سبک قرآنی و دوره‌های توانمندسازی ارائه دهیم.

محمدحسین محمدی‌آهویی، مسئول دارالقرآن قزوینمحمدحسین محمدی‌آهویی، مسئول دارالقرآن استان قزوین، شب گذشته، پنجم مرداد در گردهمایی فعالان قرآنی که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته گردهمایی اولی‌الامر(1) را برگزار کردیم و امسال بنا شد که گردهمایی اولی‌الامر(2) را برگزار کنیم تا سیاست‌های جدید عنوان شود و تجدید میثاق با جامعه قرآنی و رویکرد جدید انجام شود.

وی افزود: در قدیم آموزش‌هایی همانند روخوانی و روان‌خوانی صورت می‌گرفت اما نگاه جدید ما این است که به سمت آموزش‌ در راستای معارف قرآن نیز حرکت کنیم و قصد داریم که مدل جدیدی پیاده شود و کارگاه سبک قرآنی و دوره‌های توانمندسازی پربار و با سیاست‌های جدید اجرایی خواهیم کرد.

مسئول دارالقرآن الکریم استان قزوین گفت: مسئولیت کلان مورد نظر سیاست‌های سازمان دارالقرآن و تبلیغات اسلامی، ارتقای فضای زندگی قرآنی عموم مردم و آشنایی مبلغان و فعالان فرهنگی با نظام اندیشه قرآنی است.

محمدی‌آهویی بیان کرد: نظام اندیشه قرآنی براساس مبانی امامین انقلاب طراحی شده و تصمیم گرفته شده است یک دوره جدید آموزش جهاد تبیین در راستای قرآنی تألیف شود و پس از ماه محرم این بسته آموزشی خدمت فعالان قرآنی تقدیم شود.

وی تأکید کرد: ماه محرم فرصتی برای کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی قاریان قرآن به هیئت‌های مذهبی است تا موضوع تلاوت قرآن در هیئت‌های مذهبی پشتیبانی شود.

مسئول دارالقرآن الکریم استان قزوین ادامه داد: طرحی با نام تبیین آیات مبتلابه قرآنی داریم که آیات شاخص مربوط به مسائل و مشکلات روز مردم در کانال ذکر مبارک در پیام‌رسان ایتا گذاشته خواهد شد.

محمدی‌آهویی بیان کرد: پس از دهه اول محرم کارگاه توانمندسازی مهارت برگزار خواهد شد و یک مأموریت فوری نیز امسال به‌عنوان تشکیل قرارگاه قرآنی جهاد تبیین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: محور اصلی اجرای برنامه در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی نهادینه کردن جلسات خانگی قرآنی است و هر فردی که تصمیم داشته باشند به برگزاری این جلسات بپردازد مورد هدایت و حمایت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha