ضرورت اعطای امتیازات ویژه به دانش‌آموزان قرآنی
کد خبر: 4073501
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

ضرورت اعطای امتیازات ویژه به دانش‌آموزان قرآنی

مدیر دارالقرآن حضرت مهدی(عج) بانوان ناحیه چهار شهرستان کرج با اشاره به استقبال خوب والدین و فرزندانشان از کلاس‌های قرآنی از مسئولان خواست تا امتیازات ویژه بیشتری به دانش‌آموزان برای ترویج فعالیت‌های قرآنی اعطا کنند.

قرآن کریم

فائزه حاجی‌محمدی، مدیر دارالقرآن حضرت مهدی(عج) بانوان ناحیه چهار شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به حضور و استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های قرآن این مجموعه، اظهار کرد: این دارالقرآن در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان و در رشته‌هایی چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تدبر با موضوع شاکران، تربیت فرزند، صوت، لحن، نهج‌البلاغه، ترتیل و هم‌خوانی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 دانش‌آموز و بزرگسال در این دارالقرآن مشغول فراگیری قرآن هستند، ادامه داد: امسال سه دانش‌آموز ما به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند.

این مسئول با اشاره به هم‌افزایی مسئولان دارالقرآن‌ها با هدایت و راهبری اداره‌کل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: یکی از اشتراکات دارالقرآن‌ها کتاب‌های آموزشی هستند که به‌صورت کشوری با عنوان تلاوت یک تا شش در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

حاجی‌محمدی با بیان اینکه تمامی اساتید دارالقرآن از مربیان و معلمان آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: دانش‌آموزان از طریق تبلیغات انجام شده با این مراکز آشنا شده و به‌صورت کاملا اختیاری جذب دارالقرآن می‌شوند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی با علاقه بیشتری مسیر آموزش قرآن را ادامه می‌دهند.

وی استقبال والدین دانش‌آموزان از ثبت‌نام فرزندانشان در دارالقرآن را خوب ارزیابی کرد و توضیح داد: والدین که نگران آینده فرزندانشان هستند، دوست دارند با ثبت‌نام فرزندانشان در کلاس‌های قرآن آنها را با مفاهیم قرآن آشنا کنند تا از آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.

این مسئول در پایان از مسئولان درخواست کرد تا با دادن امتیازات بیشتر به دانش‌آموزان قرآنی راه را برای حضور بیشتر نوجوانان و جوانان برای ورود به فراگیری و آشنایی بیشتر با کلام‌الله هموار کنند.

انتهای پیام
captcha