آغاز طرح «دختران حاج قاسم» در شیراز
کد خبر: 4071928
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

آغاز طرح «دختران حاج قاسم» در شیراز

معاون اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز از آغاز به کار طرح «دختران حاج قاسم» با همکای سازمان تبلیغات اسلامی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این طرح مربوط به دانش‌آموزان و در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

معصومه جعفری، معاون اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، معصومه جعفری، معاون اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز امروز، 28 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از فعالیت 6 اتوبوس خدمات سیار اجتماعی در سطح این کلان‌شهر در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 2 اتوبوس برای خدمات پزشکی و 4 اتوبوس برای خدمات خانواده است که در مدت 3 ماهه اول سال جاری 50 هزار خدمت به صورت نفر ساعت توسط این اتوبوس‌ها به شهروندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها در محلات مختلف در بازه زمانی 8 تا 12 و 15 تا 20 فعالیت می‌کنند، گفت: در این مدت تلاش کردیم تا با همکاری پایگاه‌های مختلف طرح را به صورت محله‌محوری جلو ببریم یعنی ظرفیت محله محوری را فعال کنیم که طی این مدت 54 ایستگاه در قالب پارک‌ها، مساجد، حسینیه‌ها یا مکانی که خود افراد محلات معرفی کردند، به صورت دائم برای ارائه این خدمات فعال شدند.

جعفری همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه احمدبن موسی(ع) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم همکاری مشترکی را در 36 محله شیراز برای استقرار پایگاهی جهت ارائه خدمات اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و غیره در قالب برپایی جشن، مسابقات ورزشی و محلی و مشاوره و غیره را انجام می‌دهیم.

معاون اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز هدف از این کار را ساماندهی اقدامات دستگاه‌های مختلف در بحث آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: همچنین طرح «دختران حاج قاسم» را با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در شیراز آغاز کردیم که برای آن 200 نفر از دانش‌آموزان سطح شهر شیراز شناسایی شده و طی 3 روز در اردوگاه شهید دستغیب در رویداد ایده تا عمل این طرح که مربوط به آسیب‌های اجتماعی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح دیگر ما استعدادیابی و نخبه‌پروری دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است که تاکنون 220 نفر برای این طرح احصا شده است و بنا داریم تا این طرح را در سطح شهر اجرایی کنیم، گفت: همچنین طرح‌هایی هم برای کودکان کار اجرا کرده‌ایم.

جعفری اظهار کرد: در حوزه ازدواج و فرزندآوری تعدادی کارگاه در سطح برگزار کردیم ضمن اینکه مرکز ناجی نفس هم به زودی بهره‌برداری می‌رسد و فاز حمایتی را در مرکز ناجی انجام خواهیم داد و این کار را با کمک حوزه علمیه انجام می‌دهیم.

معاون اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز همچنین از آماده شدن طرح باغ ازدواج آسان خبر داد و گفت: فاز مطالعاتی این کار شروع کرده است ولی زمانی که مکان آن باغ مشخص شد، اخبار آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha