ویژه برنامه‌های سازمان بسیج شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر
کد خبر: 4071605
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

ویژه برنامه‌های سازمان بسیج شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران برنامه‌های سازمان بسیج شهرداری تهران به مناسبت عید سعید غدیر خم را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری، هادی سهامی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، تبیین اهمیت واقعه غدیر خم را ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه دانست و گفت: غدیر سیاسی‌ترین عید مسلمین است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشته اند، مسئله‌ امامت و ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است و این مسئله فقط مرتبط به شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، خود مسئله‌ غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت امروز بیشتر از ایام و مناسبت‌های دیگر در بین مردم و جوانان حائز اهمیت است، افزود: ما در اسلام هر آنچه داریم از برکت غدیر خم است چراکه اگر این واقعه عظیم و تاریخی اسلام در غدیر خم نبود امروز شاید شاهد سایر مناسبت‌های مذهبی نیز نبودیم.

سهامی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج شهرداری تهران در ایام عید سعید غدیر خم تصریح کرد: تبلیغ غدیر از نماز و روزه واجب تر است چون محور است، به همین جهت عصر روز یکشنبه همزمان با شب عید سعید غدیر ویژه برنامه پردیس فرهنگی با مشارکت سپاه حضرت محمد رسول الله ص تهران بزرگ در میدان فردوسی برگزار خواهد شد که قرائت قرآن، اجرای سرود و مدیحه‌سرایی، نقالی و پرده‌خوانی، اجرای مردان نقره‌ای، مسابقه ویژه کودکان، گریم و عکاسی چهره، بادکنک آرایی و نورافشانی از جمله این ویژه برنامه ها هستند.

وی افزود: در روز عید سعید غدیر خم نیز سازمان بسیج شهرداری تهران با برپایی پردیس فرهنگی در مهمانی ۱۰ کیلومتری، با ویژه برنامه‌های فرهنگی با همان کیفیت روز قبل میزبان شهروندان و شرکت کنندگان در مراسم خواهد بود و غرفه های ایستگاه صلواتی موکب علی بن موسی الرضا علیه السلام نیز از عاشقان امیرامومنین علی علیه السلام پذیرایی خواهند کرد.

وی توزیع گوشت قربانی در بین بین نیازمندان جامعه هدف شهرداری تهران را یکی دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت عید غدیر اعلام کرد و گفت: یکی از سنت‌های حسنه در این عیدالله الاکبر، غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است. لذا سومین مرحله از طرح نذر و اهدای گوشت قربانی، امسال نیز همانند سال های گذشته با مشارکت ۳۷ گروه جهادی در سازمان‌ها و شرکت‌ها معاونت‌ها و مناطق ۲۲ گانه با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیون تومان در بین 700 خانواده نیازمند توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران همچنین تولید نماهنگ «با علی یا علی» توسط گروهی از نوجوانان را از جمله اقدامات این سازمان بسیج بیان کرد و گفت: ترویج و تبلیغ غدیر یک واجب شرعی همانند واجبات دیگر است و تولیدات هنری یکی راه های توجه به این موضوع است. در همین راستا و در جهت ترویج فرهنگ و هنر شیعه، این اثر در راستای توجه به دهه نودی‌ها و با حضور جمعی از نوجوانان تولید و منتشر شده که هدیه‌ای به پیشگاه امیرالمومنین است.

وی اضافه کرد: خانواده در نهادینه کردن محبت اهل بیت و اهمیت عید غدیر نقش بسزایی دارد. وقتی اهمیت عید غدیر به بچه‌ها در خانواده انتقال داده می‌شود، این حساسیت نسبت به واقعه غدیر در وجود این بچه نهادینه می‌شود.

انتهای پیام
captcha