ضرورت اقدام جدی در بالابردن سطح آگاهی اجتماعی
کد خبر: 4071286
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

ضرورت اقدام جدی در بالابردن سطح آگاهی اجتماعی

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان بهزیستی سلامت اجتماعی است، گفت: آگاهی بخشی نسبت به امور مختلف سبب کاهش بسیاری از آسیب‌ها می‌شود که در این امر نقش رسانه‌ها بسیار پر رنگ خواهد بود.

علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا وحیدزاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان امروز، ۲۵ تیرماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی برگزار شد، بیان کرد: رسالت اصلی سازمان بهزیستی سلامت اجتماعی و آگاهی بخشی است؛ زیرا آگاهی بخشی نسبت به امور مختلف سبب کاهش بسیاری از آسیب‌ها می‌شود که در این امر نقش رسانه‌ها بسیار پر رنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمرکز ما در مداخلات سطح ۲ و ۳ یعنی بحث درمان و توانمندسازی است، گفت: در زمینه مداخلات سطح یک یا همان آگاه‌سازی کمتر توجه شده است که قابل تامل است و باید به صورت تخصصی در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

وحید‌زاده با بیان اینکه هفته بهزیستی صرفا برای ارائه گزارش و ارائه آمار و ارقام نیست، گفت: به دنبال بیان دغدغه‌های خود هستیم. ما باید در موضوع آگاهی بخشی مردم و انتشار اطلاعات مفید به آن‌ها کمک کنیم و اگر در این مورد به خوبی عمل نکنیم در مداخلات سطح ۲و ۳ دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی کرمان بر آگاهی بخشی خانوادگی، فرزند‌آوری و خود مراقبتی تاکید کرد و گفت: امروز بخش مهمی از منابع دولتی صرف هزینه کنترل کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی می‌شود که با آگاهی بخشی می‌توان آن را کاهش یافت. زیرا افزایش آسیب‌های اجتماعی و قرار گرفتن این افراد آسیب دیده تحت حمایت دولت سبب می‌شود دیگر چیزی برای توسعه باقی نماند.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در ارتباط والدین و فرزندان و متذکر شدن گسست نسلی که در حال شکل‌گیری است، به موضوع معتادین متجاهر پرداخت و گفت: بحث معتادین یک مسئله جدی است و نیروی انتظامی با دستور قضایی این افراد را تحویل کمپ بهزیستی می‌دهد و هر فرد دو دور می‌تواند در کمپ درمان شود و دور سوم جرم تلقی می‌شود. آن‌ها پس از بهبود باید سیستم اجتماعی بازگردند که موفقیت در این زمینه بر عهده بهزیستی نیست.

وحیدزاده کودکان کار را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: کودکان کار در خیابان پس از جذب بهزیستی اگر والدین مؤثر نداشته باشند تا ۱۸ سالگی تحت حمایت هستند و پس از آن که وارد جامعه می‌شوند سایر نهادها باید در زمینه‌های مختلف کمک کنند تا این کودکان دوباره به خیابان‌ها بازگشت نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کرمان بر همکاری نهادهای مختلف برای آگاهی‌بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بحث‌های اجتماعی در زندگی ما مغفول مانده است و هراندازه بافت اجتماعی ضعیف‌تر شود آسیب‌پذیری ما نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین لازم است مسئولیت‌های اجتماعی ما افزایش یابد و نباید آن را صرفاً به مسائل اقتصادی مربوط کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای سلامت اجتماعی وقت گذاشت، گفت: باید متخصصان و سیستم‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را افزایش داد.

انتهای پیام
captcha