ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین در گام دوم انقلاب
کد خبر: 4070113
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین در گام دوم انقلاب

استاندار و رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با اشاره به این‌که شهدا در جهت تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند، گفت: امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز، 20 تیرماه در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان که در استانداری گیلان برگزار شد، با تبریک ایام خجسته عید قربان، دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، مولای متقیان را الگوی تمام عیار اخلاق، ایثار، جهاد و شهادت خواند و گفت: امروز شهدا ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در تمام فضای ایران و منطقه طنین‌انداز است.

وی با اشاره به اینکه شهدا در جهت تضمین و تحکیم ارزش‌های والای اسلام، قرآن و نظام اسلامی با نثار جان خود، جهاد کردند، اضافه کرد: امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر شهدا، جانبازان و آزادگان را ادامه داده و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند، بر زمین بماند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قطار انقلاب و مدیریت کشور از ریل پیشرفت و تعالی خارج نشود.

نمانیده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: از دیدگاه آیت‌الله دکتر رئیسی، رابطه مسئولین با خانواده شهدا و ایثارگران رابطه خادم و مخدومی است و در این راستا باید قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران به‌طور کامل اجرا شود. همه خانواده شهدا و جانبازان مورد احترام و عزیز ما هستند و رسیدگی به مسائل آنان را وظیفه خود می دانیم.

وی خانواده شاهد و ایثارگران را سند زنده دوام و بقای اسلام و تعالی نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: تکریم و حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید جزء لاینفک برنامه‌های مدیران باشد.

استاندار گیلان به اثر تربیتی و معنوی حضور در جمع خانواده شهیدان و دیدار با یادگاران هشت سال دفاع مقدس اشاره و ابرازکرد: خدمت‌رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری والدین، فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران منجر به تقویت روحیه خدمتی و برکت در امور می‌شود.

عباسی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و نیز برگزاری یادواره شهدا در شأن و منزلت آنان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تحقق جهاد تبیین که همان انتقال رسالت واقعی و بیان اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی است، در گام دوم انقلاب عملیاتی می‌شود.

وی همچنین بهره‌مندی از وصایای شهدا و امام شهیدان را موجب نورانیت معنوی و تعالی جامعه برشمرد و بر لزوم توجه به آثار فاخر حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت با تخصیص اعتبارات پژوهشی و فرهنگی تاکید کرد.

استاندار گیلان همچنین به وضعیت کنونی کرونا در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش سفرهای داخلی و خارجی و اهمیت سلامت آحاد مردم، ترزیق دُز سوم واکسن برای پیشگیری در برابر سویه جدید کرونا با همراهی مردم و رسانه‌ها به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha