آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر
کد خبر: 4069873
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر

استاندار کردستان، از آمادگی و برنامه‌ریزی برای استقبال از مسافران و گردشگران به استان کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر خبر داد.

آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان در ایام تعطیلات عید قربان تا غدیر

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۹ تیرماه ضمن تبریک به‌ مناسبت فرا رسیدن عیدسعید قربان، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و زمینه‌های لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران مهیا کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی در سطح استان با حضور فرمانداران و کمیته‌های تخصصی به‌منظور برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران برگزار شده است.

استاندار کردستان، با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور اسکان مسافران، بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر آماده میزبانی از مسافران است.

وی ادامه داد: در هر شهر دو پارک برای اسکان موقت مسافران و گردشگران تعیین و مدارس نیز توسط اداره‌کل آموزش و پرورش برای افزایش ظرفیت اقامت در شهرهای بانه، سنندج، مریوان و هورامان پیش‌بینی شده است.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: در این ایام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با همکاری هلال احمر استان به‌ منظور راهنمایی مسافران و گردشگران، اقدام به راه‌اندازی مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی شهرهای پرتردد کرده است.

وی با تأکید بر حفظ جان و امنیت مسافران در این روزها، در تمامی محورهای مواصلاتی استان، بیان کرد: گشت ویژه ترافیکی توسط فرماندهی پلیس راه کردستان مستقر شده است.

استاندار کردستان گفت: صدور نرخ کلیه تاسیسات اقامتی و پذیرایی و الزام کلیه واحدها به رعایت نرخ‌های مصوب و همچنین تأمین مرغ و گوشت مورد نیاز این ‌واحدها انجام شده است.

وی افزود: به‌ منظور ارائه خدمات مطلوب، کمیته تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و ارائه‌دهندگان خدمات عمومی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صمت، تعزیرات‌، دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: بازرسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی کردستان با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و در راستای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها، ضمن بازدید از واحدهای صنفی در سطح استان با واحدهای متخلف و گران‌فروش برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: تهیه و پخش کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری توسط صدا وسیمای مرکز کردستان و پوشش رسانه‌ای از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط این ستاد است.

استاندار کردستان بیان کرد: تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کردستان برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران در این ایام، آماده‌سازی و مهیا شده است.

وی افزود: کنترل مبادی ورودی بین‌المللی باتوجه به شیوع بیماری وبا در اقلیم کردستان عراق، توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت جدی در حال انجام است و بروشور و کاتالوگ‌های آموزشی نیز به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری وبا در سطح هتل و رستوران‌های استان تهیه و توزیع شده است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کمیته نظارت بر سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی توسط ستاد اقامه نماز با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی، شرکت نفت، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و اوقاف تشکیل شده است.

وی با اشاره بر ضرورت درنظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی در روستاها در این ایام، افزود: در این راستا اولین جشنواره گلاب‌گیری در روستای امروله و سومین جشنواره توت‌فرنگی در روستای شیان و جشنواره عکس توت‌فرنگی برگزار شد.

استاندار کردستان گفت: از دیگر برنامه‌های برگزار شده دراستان می‌توان به برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشوری اسب کرد در شهر سنندج و جشنواره و نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی توسط صنعتگران نازک کاری سطح استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ترمیم آسفالت، خط‌کشی و تعمیر تابلو و نصب علائم محورهای مواصلاتی توسط اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و آماده‌سازی و بهسازی مبادی ورودی فضای عمومی سطح شهرها و پارک‌ها توسط شهرداری‌های سطح استان از دیگر اقدامام‌های مهم می‌باشد که مدنظر قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری کمیته‌های عضو ستاد، مردم و جامعه رسانه‌ای استان بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کردستان را به بهترین نحو در سطح کشور معرفی و اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران ورودی به استان رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha