اجرای ۵ هزار نفر روز تبلیغ دینی در اردبیل
کد خبر: 4069248
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

اجرای ۵ هزار نفر روز تبلیغ دینی در اردبیل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل از اجرای ۵ هزار نفر روز تبلیغ دینی به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در اردبیل خبر داد.

انور قاسمی تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، ۱۶ تیرماه، با تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر خم و آغاز دهه امامت و ولایت، بر اهمیت اعزام مبلغ در توسعه فرهنگ دینی اظهار کرد: فرهنگ غربی با بهره‌ مندی از فناوری‌های نوین و فضای مجازی، آسیب‌های اخلاقی و فکری متعددی را متوجه جامعه اسلامی کرده است، که لازمه مقابله با این تهاجم حضور فعال و عالمانه در میدان جهاد فرهنگی است.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در سطح استان تعداد ۵۰۰ نفر از روحانیون مستقر، طرح هجرت، امامان محله، بانوان مبلغه و فعالان فرهنگی و تبلیغی را در مدت ۱۰ روز به مناطق مختلف از جمله مساجد، پایگاه‌های اجتماعی، حسینیه‌ها، ادارات، هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها و روستاهای تابعه بویژه مناطق محروم و مرزی استان اردبیل اعزام کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل به اجرای ۵ هزار نفر روز تبلیغ دینی به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در اردبیل اشاره کرد و گفت: تبیین واقعه غدیر و اهمیت مسئله ولایت در اولویت برنامه‌های فرهنگی است و روحانیون و مبلغان اعزامی در جلسات سخنرانی و پاسخ به سوالات و شبهات دینی، این امر را مدنظر قرار داده و در بصیرت افزایی مخاطبین و بویژه جوانان تلاش می‌کنند.

قاسمی تبیین مسئله غدیر خم در خانواده‌ها را از وظایف مهم والدین نسبت به فرزندان عنوان کرد و گفت: حکومت جمهوری اسلامی ایران حکومت علوی است و این حکومت با تفکر حضرت علی (ع) معنا می‌یابد لذا در بطن جامعه علی‌الخصوص در بین خانواده‌ها باید تبیین اهمیت ولایت و امامت مورد توجه قرار گرفته و والدین با معرفی واقعه غدیر خم برای فرزندان، آنان را با آموزه‌های دینی آشنا سازند.

وی به برگزاری برنامه کارشناسی با حضور اساتید حوزه غدیر شناسی با مشارکت صدا و سیما مرکز اردبیل اشاره کرد و گفت: در دهه امامت و ولایت نشست‌های کارشناسی و پاسخ به شبهات با موضوع غدیر خم در صدا و سیما برگزار و ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) و اهمیت مسئله ولادت در اسلام تبیین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha