لزوم رفع عقب‌ماندگی‌های فرهنگی در مناطق دورافتاده و روستایی اردبیل
کد خبر: 4067984
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

لزوم رفع عقب‌ماندگی‌های فرهنگی در مناطق دورافتاده و روستایی اردبیل

امام‌جمعه جعفرآباد مغان گفت: نیازمند جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی با همکاری و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی هستیم.

دیدار امام‌جمعه جعفرآباد مغان با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین طالبی، امام‌جمعه جعفرآباد مغان، 11 تیرماه در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: فعالان کانون‌های مساجد متشکل از نخبه‌های فرهنگی هستند که توانسته‌اند کارهای ارزشمندی در مناطق محروم و روستایی به پیش ببرند.

امام‌جمعه جعفرآباد تصریح کرد: جبهه فرهنگی نیازمند حضور بیش از پیش ائمه جماعت و فعالان کانون‌های مساجد در صحنه است و برای جبران عقب‌ماندگی‌های فرهنگی نیازمند همدلی همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی هستیم.

طالبی افزود: سرمایه‌گذاری وسیع دشمنان برای تهاجم فرهنگی با رسانه‌های دیداری نشان می‌دهد که باید در این جبهه فرهنگی بیش از پیش کار شود و این توطئه‌ها باید خنثی شود.

در ادامه این دیدار، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت فرصت مناسبی برای حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های کانون‌های مساجد است، اظهار کرد: 582 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 60 درصد در مناطق روستایی و محروم و 40 درصد در مناطق شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه توجه به اهمیت آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی فرهنگی از دیگر رویکردهای فعالان کانون‌های مساجد است، تأکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب همیشه به دنبال دسیسه‌چینی برای ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی و انقلابی ایران هستند که باید با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم این توطئه‌ها را خنثی و زمینه آگاهی‌بخشی به نسل جدید را در کانون‌های مساجد فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha