بزرگداشت شهدای 7 تیر و شهدای بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود
کد خبر: 4065829
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

بزرگداشت شهدای 7 تیر و شهدای بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری بزرگداشت شهدای هفت تیر در روز پنجم تیرماه و مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت در محل یادمان شهدای شیمیایی سردشت با حضور سخنران ملی و مقامات کشوری و بین‌المللی دو مراسم محوری در هفته حقوق بشر آمریکایی خواهد بود.

ناصر آقایی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ۳۱ خرداد در دومین جلسه هماهنگی ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق بشر واژه ایده‌آل و همگانی پسند و با ویژگی‌های جهان‌شمول و تبعیض ناپذیر از ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین حقوق تمام انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این واژه حقوق بشر در حوزه اجتماعی و سیاسی به وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف شیطانی تحریف و سوء‌استفاده منافعان و مناقضان، از آن تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: تمدن غرب که دارای کارنامه بسیار سیاه و نگین در حوزه حقوق بشر در پنج قرن استثماری و جهانیان است و در رأس همه ناقضان حقوق بشر شیطان بزرگ، آمریکا که منفورترین دولت نقض کننده حقوق بشر و دشمن اصلی این موضوع در داخل و خارج آمریکا علیه شهروندان را در عرصه بین‌الملل قرار دارد.

وی ادامه داد: اقدامات ضد حقوق بشری این کشور علیه ایران تنها به سال‌های اخیر در قالب تحریم‌های ظالمانه و دارویی که مصداق نسل کشی است ختم نشده و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۱۳۵۶، فاجعه ۷ تیر ۱۳۶۰ و ۱۷ هزار شهید ترور، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت ایران، شهدای محراب، جنگ هشت ساله تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی و...  در همه این جنایات به وسیله واسطه یا بدون واسطه نقش اساسی داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی زمان مناسبی برای بازگویی جنایات و خیانت‌های آمریکا است که باید با تبیین، یادآوری و تشریح جنایت استکبار به نسل چهارم پنجم انقلاب اسلامی بوده و وظیفه همه ما است که این به این امر بپردازیم.

وی گفت: در هفته مربوطه که ۶ تا ۱۲ تیر ماه به این عنوان نامگذاری شده، ۶ تیرماه ترور فرجام به مقام معظم رهبری توسط گروهک منافقین در مسجد ابوذر تهران، هفت تیر انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن یارانه امام به دست منافقین، هشت تیرماه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق که بیش از ۱۱۹ نفر شهید و ۱۵۶۰ نفر مجروح شدند، ۱۱ تیرماه ترور آیت‌الله صدوقی نماینده امام و امام‌جمعه یزد به دست منافقین و ۱۲ تیرماه شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه که همه آن‌ها از جنایات آمریکا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: این هفته می‌تواند برای جهانیان و نسل های آینده بهترین فرصت برای بازگویی و تبیین ظلم و جنایت های استکبار جهانی باشد، حقوق بشر آمریکایی یعنی مروج ظلم و جنایت علیه بشریت و بی‌سابقه‌ترین جنایات تروریستی علیه ملت و مسئولین ما از طرف دشمنان تا این زمان است.

وی افزود: بمباران شیمیایی سردشت سند آشکار جنایات مدعیان حقوق بشر بوده و وظیفه همه ما است که در مقابل تمام ظلم آن‌ها مقاومت، ایستادگی و مبارزه کنیم زیرا طبق فرموده قرآن کریم:« ای کسانی که ایمان آوردید چرا حرفی میزنید یا چیزی را می‌کویید که عمل نمی‌کنید؟ نزد خداوند بسیار مورد غضب است چیزی را که می گوید عمل نکنید».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دو مراسم محوری؛ برگزاری بزرگداشت شهدای هفت تیر در روز پنجم تیرماه و مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت در محل یادمان شهدای شیمیایی سردشت با حضور سخنران ملی و مقامات کشوری و بین‌المللی در هفته حقوق بشر آمریکایی خواهد بود.

وی ادامه داد:  غبار روبی مزار شهدای ارومیه در روز دوم تیرماه در ساعت ۹ صبح، غبار روبی مزار شهدا دوم تیرماه در سردشت، پرداختن به موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی در نمازهای جمعه سوم و دهم تیرماه در سراسر استان، افتتاح سالن هفت تیر در سردشت، برگزاری تئاتر خیابانی در دهه اول تیرماه در سردشت و برپایی نمایشگاه عکس به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت در دهه اول تیرماه از جمله برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha