ترویج زیست عفیفانه با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی
کد خبر: 4064580
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بیان کرد؛

ترویج زیست عفیفانه با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی

استاندار گیلان با تصریح اینکه باید با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی، زیست عفیفانه داشته باشیم، بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب به ویژه در سواحل تأکید کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز، 25 خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، اظهار کرد: صدها شبکه تلویزیونی معاند فارسی زبان، از مسیرهای مختلف سعی در گمراه کردن جوانان و مردم ما دارند و دشمنان، بحث تغییر رفتار را نشانه‌گیری و هدفگذاری کرده و به دنبال رواج ناهنجاری در جامعه هستند.

وی افزود: ما نیز باید روی تفکر و اندیشه کار کنیم و ابتدا معضلات را شناسایی کرده تا به خوبی بتوانیم آنها را برطرف نماییم و در این راستا بایستی دست به‌کار شویم و به جای پاک کردن صورت مسئله، با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی، زیست عفیفانه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به بحث آزادسازی سواحل اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در گیلان سواحلی که در اختیار نهادها و دستگاه‌های دولتی بود، پس از دستور صریح رئیس‌جمهوری آزادسازی شد و البته این آزادسازی سواحل ربطی به هنجارشکنی‌ها ندارد چون ما به شدت در سواحل با این مقوله برخورد خواهیم کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: در گیلان ۹ شهرستان با ساحل ارتباط دارند که فرمانداران هر شهرستان، مسئول امور فرهنگی این امر هستند و با مسائلی که باعث ناهنجاری می‌شود، موظفند برخورد کنند اما ابتدا نیز در این امر و استفاده هموطنان از سواحل، توصیه‌هایی می‌شود که باید این توصیه‌ها به خصوص در بخش عفاف و حجاب رعایت شود.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مناطق پرخطر و طرح‌های سالم‌سازی پیش‌بینی شده تا امکانات مناسبی در اختیار مردم در سواحل قرار گیرد و هموطنان به درستی از این نعمت‌های خدادادی و تفرج‌گاه‌های ساحلی، استفاده مطلوبی داشته باشند.

استاندارد تأکید کرد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، با ارائه بسته‌های فرهنگی مناسب، بدون موازی کاری، به طور کامل اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha