اصحاب رسانه سفیر شرکت‌های دانش‌بنیان شوند
کد خبر: 4064567
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

اصحاب رسانه سفیر شرکت‌های دانش‌بنیان شوند

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر با بیان اینکه اصحاب رسانه باید سفیر شرکت‌های دانش‌بنیان شوند و به نگهداشت نخبگی کمک کنند، گفت: اینکه بتوانیم فضای سرزمینی را برای تأمین نیاز امکاناتی و مکانی فراهم کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس امروز، ٢٥ خرداد در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و موانع شرکت‌های پارک علم و فناوری استان گفت: باید مشکلات کشور را از مسیر دانش‌بنیانی حل کنیم. بدون شک مرجعیت ما هر جا که باشیم پارک است. این جزیره‌ای عمل کردن که امروز شاهد آن هستیم حاصل بی‌تدبیری و عدم یکپارچگی و انسجام در حوزه دانش‌بنیانی است.

وی با بیان اینکه سهم اعتباری فارس از پژوهش در ردیف بودجه اعتباری کشور کمتر از ۳ درصد است، افزود: اگر امسال سال دانش‌بنیانی است قوانین هم باید اصلاح، ترمیم و حتی ایجاد شود. ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی قدرت استان فارس محسوب می‌شوند که می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: رسالت ذاتی ما تبیین ظرفیت‌های فارس در عرصه دانش‌بنیان برای مسئولین و مردم است. هرچند باید واقعیت‌های را پذیرفت، اما باید به سمت آرمان‌ها هم حرکت کنیم.

قاسمی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا مانع از مهاجرت نخبگان شویم. باید به مجموعه دولتی کمک کنیم تا بتواند دیپلماسی علمی را فعال کند. رایزنی‌های علمی ما در حوزه فناوری در تمام نقاط دنیا باید فعال شود.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید سفیر شرکت‌های دانش‌بنیان شوند و به نگهداشت نخبگی کمک کنند، اینکه بتوانیم فضای سرزمینی را برای تأمین نیاز امکاناتی و مکانی فراهم کنیم از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما این ضرورت و پیش نیاز وجود دارد، اینکه از ۲۰۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری حمایت کنیم و این شرکت‌ها را درک کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: زیست بوم ما در استان و کشور با زیست بوم غربی متفاوت است، باید شرکت‌های دانش‌بنیان را با قوانین جمهوری اسلامی راه‌اندازی کنیم نه با قالب‌های دیکته شده، لذا نیاز داریم در مجموعه‌ها قوانین را اصلاح کنیم.

قاسمی یادآور شد: این سازمان آمادگی دارد که هم کمک‌های مکانی و هم بحث مالی را در قالب شرکت پیشگامان و با مبلغی از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲میلیارد تومان را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیانی قرار دهد که بر اساس اهداف ششگانه این سازمان حرکت کند.

وی بیان کرد: با افزایش سهام در مجموعه صندوق پژوهش و فناوری که در حال حاضر ۱۰ میلیارد تومان سرمایه دارد نیز می‌توانیم به این شرکت‌ها کمک کنیم. ما قدرت این را داریم که ۵میلیارد تومان به این صندوق کمک کنیم و خودمان هم به عنوان شرکت و سهام‌دار به حمایت از مجموعه فناوری بپردازیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس گفت: با مردم و برای مردم در مجموعه نظام می‌شود کار انجام داد؛ هر جا از مردم استفاده نکردیم ضرر کردیم. امروز اگر توانستیم سرمایه‌های اندک مردم را تبدیل به یک قالب کنیم مردم تشویق و ترغیب می‌شوند که در حوزه فناوری سرمایه‌گذاری کنند.

قاسمی اضافه کرد: متأسفانه در حال حاضر مردم در واسطه‌گری و بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند. رسانه می‌تواند به کمک مجموعه علم و فناوری استان تا این ضریب امنیت را برای دانش‌بنیانی‌ها ایجاد و حتی نیاز شرکت‌ها را در بحث خیرین علمی برطرف کند.

وی تاکید کرد: قبل از مطالبه‌گری باید مقدورات و محدودیت‌های پارک را درک و سپس نقد بیرونی کنیم. نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم؛ واقعیت‌های تلخ هستند، اما باید به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم. امیدوارم با ایجاد هم افزایی بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان رقم بزنیم؛ لذا دستگاه‌های اجرایی نباید بر سر راه فعالان دانش‌بنیان مانع ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha