جشنواره گلاب‌گیری در روستای امروله سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4064431
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

جشنواره گلاب‌گیری در روستای امروله سنندج برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج، از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ گلاب‌گیری، 27 خردادماه در روستای امروله از توابع بخش حسین‌آباد این شهرستان خبر داد.

جشنواره گلابگیری

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، پیام مجیدی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج امروز، ۲۵ خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ گلاب‌گیری در روستای امروله از توابع بخش حسین‌آباد این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره توسط این اداره و با همکاری بخشداری حسین‌آباد و دهیاری روستای همروله (امروله) در روز جمعه ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل ‌و گلاب‌گیری در این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج به استقبال شهروندان سنندجی از جشنواره‌های توت‌فرنگی و انار در سال‌های گذشته اشاره و بیان کرد: برگزاری این مراسم‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های گردشگری و توسعه اقتصادی این شهرستان کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: امروله با پرورش گل‌محمدی و گلاب‌گیری می‌تواند یکی از پتانسیل‌های ارزشمند این شهرستان برای جذب گردشگر باشد، که امید است با همکاری مسئولان امر، اقدام‌ات مهمی نسبت به حمایت از فعالان این حوزه انجام شود.

انتهای پیام
captcha