هشتمین جشنواره گل‌های بابونه در فندقلو + فیلم
کد خبر: 4063617
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

هشتمین جشنواره گل‌های بابونه در فندقلو + فیلم

هشتمین جشنواره گل‌های بابونه با حضور خیل عظیمی از دوستداران طبیعت در دامن دشت‌های پرگل منطقه بکر طبیعی و جنگلی فندقلوی شهرستان نمین برگزار شد.

هشتمین جشنواره گل‌های بابونه در فندقلو + فیلمبه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم اختتامیه این جشنواره سه روزه، ۲۱ خردادماه با حضور جمع کثیری از مردم منطقه، گردشگران و دوستداران طبیعت با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همراه با موسیقی و نمایش طنز برگزار شد.

برپایی ۵۰ غرفه عرضه انواع صنایع دستی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و نیز اجرای موسیقی محلی و ملی از بخش‌های مهم این جشنواره سه روزه بود که با استقبال گردم طبیعت‌دوستان به اجرا درآمد.

فرماندار شهرستان نمین در آیین اختتامیه جشنواره گل‌های بابونه، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و گردشگری را معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری در شهرستان نمین و آشنایی با سنت‌ها، صنایع دستی و آئین‌های محلی مردم منطقه و نیز ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم ذکر کرد.

تفرجگاه فندقلوی نمین با توجه به موقعیت خاص و تلاقی با استان گیلان و وجود گردنه بی‌نظیر و زیبای حیران و همچنین دارا بودن آب و هوای مطبوع، همه ایام سال بویژه در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و میهمانان از سراسر کشور است.

این منطقه سیاحتی، سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود کرده و همچنین قابلیت‌های بالقوه گردشگری و یکی از نعمت‌های عظیم خدادادی در این منطقه است.

در برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت گردشگری منطقه بویژه منطقه نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در سایر مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه هدف‌گذاری شده است.

برگزاری جشنواره عکس، مسابقات تیراندازی، پخت آش و غذاهای سنتی از دیگر برنامه‌های جنبی هشتمین دوره جشنواره گل‌های بابونه بود که در مدت سه روز به اجرا در آمد.

شهرستان نمین با برخورداری از ۱۶ هزار هکتار جنگل فندقلو و گونه‌های متنوع گیاهی، دارویی و مناطق بی نظیر طبیعی، دریاچه جنگلی، مراتع سرسبز و چشمه‌های زلال معدنی و صخره‌های منحصر به فرد، مقصد خوبی برای گردشگران به خصوص طبیعت‌گردان است.

منطقه جنگلی فندقلو نمین، رویشگاه گونه بابونه سفید است که همه ساله در نیمه دوم خردادماه به گُل نشسته و دشت‌های خالی از درخت این منطقه، مملو از گل بابونه می‌شود.

چندین سال است که جشنواره‌ای برای معرفی این گونه گیاهی و درمانی در محل رویشگاه بابونه در این تفرجگاه برگزار می‌شود.

بابونه گیاهی یک ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است که به صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می‌روید.

گل بابونه در عطاری‌ها، طب سنتی، داروسازی صنعتی و تولید مواد بهداشتی کاربرد فراوان دارد.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله جنگل‌های نیمه‌گرمسیری استان گیلان است.

این تفرجگاه طبیعی یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.

مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن تحت پوشش عرصه‌های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می‌دهد.

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل ـ آستارا همواره به عنوان یک گردشگاه در استان اردبیل مورد توجه بوده است.

این منطقه به خاطر داشتن جاذبه‌های منحصر بفرد جنگلی، مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت‌های طبیعی متنوع قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد.

انتهای پیام
captcha