طرح تثبیت یادگیری و جبران آموزشی در اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4062773
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

طرح تثبیت یادگیری و جبران آموزشی در اردبیل اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه جبران و تثبیت یادگیری از برنامه‌های هدفمندی است که به منظور حمایت از دانش‌آموزان و تعمیق یادگیری،کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و جلوگیری از ترک تحصیل آنها اجرا می‌شود.

جلسه آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از اردبیل، وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۸ خردادماه، در اولین جلسه معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل اظهار کرد: آموزش ابتدایی زیربنای آموزش را تشکیل می‌دهد و بایستی برای اعتلای آموزش در این بخش با جدیت برنامه‌ریزی کنیم.

خدابنده عنوان کرد:  برای دستیابی به اهداف سازمانی و اجرای مطلوب برنامه ها نیاز  به تیمی همدل و اخلاقمدار با روحیه‌ای جهادی و انقلابی بوده که قطعاً با حضور نیروی کارآمد و با تجربه در سطح اداره کل، اجرای مطلوب کلیه طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی معاونت ابتدایی وزارت، دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افت تحصیلی دانش‌آموزان به علت آموزش مجازی در ایام کرونا، برنامه جبران و تثبیت یادگیری از برنامه‌های هدفمندی است که به منظور حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان، کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و عدم ترک تحصیل اجرا می‌شود و مرحله دوم این طرح در تابستان با تشکیل کارگروه معلمان جهادگر آموزشی عملیاتی خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، همچنین خواستار اجرای دقیق و کامل ارزشیابی کیفی و توصیفی در مدارس ابتدایی شد و تاکید کرد: جو شاداب و بدون استرس توام با کار گروهی و تقویت مهارت‌های زندگی در سطح مدارس بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

خدابنده ضمن تاکید بر موضوع توانمندسازی نیروی انسانی که یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی است، به انجام برنامه‌های لازم برای برگزاری دوره ضمن خدمت برای سرگروه‌های درسی و راهبران آموزشی نواحی و مناطق استان با استفاده از ظرفیت مدرسان و پیشکسوتان آموزش ابتدایی، در تابستان پیش رو اشاره نمود.

انتهای پیام
captcha