اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی فداکار کرمانی
کد خبر: 4062391
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی فداکار کرمانی

مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به همراه سپاسنامه معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور به مسعود توکلی‌زاده قاضی فداکار کرمانی اهدا شد.

اهدای مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به قاضی فداکار کرمانی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، در آیینی که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، مدیرکل ورزش و جوانان و پیشکسوتان و پهلوانان هیئت زورخانه‌ای و پهلوانی، امروز ۱۶ خردادماه برگزار شد، مدال جوانمردی و پهلوانی کشور به همراه سپاسنامه معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور به قاضی مسعود توکلی‌زاده اهدا شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان در این آیین با اشاره به اینکه قاضی توکلی‌زاده الگوی بسیار خوبی را به جامعه قضایی کشور ارائه کرد، افزود: در شرایطی که دشمنان علیه جامعه قضایی و قضات کشور سم پاشی کرده و ناجوانمردانه به این قشر خدوم تاخت و تاز می‌کنند، اقدام قاضی فداکار کرمانی، تلاش‌ها و خیرخواهی قضات را به خوبی نشان داد.

وی افزود: اقدام قاضی توکلی‌زاده که با روحیه پهلوانی، جهاد و ایثار برای نجات جان یک متهم جان خود را به خطر انداخت و در این مسیر آسیب بدنی جدی به وی وارد شد، مایه افتخار است. پهلوانی در هر عرصه‌ای محقق می‌شود و بسیار خرسند هستیم که با اقدام قاضی توکلی‌زاده، این فرهنگ در دستگاه قضایی نیز به خوبی جلوه‌گر شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه ورزش و جوانان دو حوزه مهم و تاثیرگذار در جامعه است، تاکید کرد: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های ورزش و جوانان دارد که جزء استعدادها و سرمایه‌های ملی به شمار می‌روند و هر چه به این دو حوزه توجه شود، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: ارتباط نزدیک و مستقیمی بین توجه به ورزش و مسائل جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم وجود دارد و هر چه مردم را بیشتر به سوی ورزش‌های همگانی یا قهرمانی سوق دهیم، آسیب‌های اجتماعی و جرائم کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: درصدی از مددجویان زندان‌ها، جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند که موضوعی دردناک است و این درد باید به خوبی حس شود تا بدانیم چرا جوانان در اوج نشاط و بالندگی که باید عمر خود را صرف خدمت به مردم و توسعه کند، درگیر زندان شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در زندان‌ها تلاش زیادی برای بازپروری و اصلاح مددجویان انجام می‌شود، تاکید کرد: نقش ورزشکاران به ویژه ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: در سطح حاکمیت باید اراده قوی به منظور آسیب شناسی جدی در حوزه سیاست گذاری‌های حوزه جوانان و ورزش شکل گیرد تا میزان آسیب پذیری قشر جوان و نوجوان کاهش یابد و با تدوین برنامه‌های کارشناسی و هدفمند، از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرائم پیشگیری شود.

وی بیان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پهلوانی واقعی در عرصه خدمت، ایثار، شهادت و ولایت‌مداری بوده است و الگوی بسیار مناسبی برای همه اقشار به شمار می‌رود. علاوه بر روحیه ورزش و ورزشکاری، باید روحیه پهلوانی که همان روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است را در جامعه بیش از پیش ترویج نماییم.

گفتنی است، قاضی مسعود توکلی‌زاده، دادیار شعبه ۱۰ مجتمع شهید باهنر کرمان بود که در ۱۲ آبان ماه سال ۱۴۰۰ حین رسیدگی به پرونده یک متهم به سرقت با مشاهده اقدام متهم برای پرتاب خود از پنجره به بیرون به منظور خودکشی، به سمت پنجره دوید و در آخرین لحظات موفق شد دست‌های متهم را گرفته و از سقوط وی جلوگیری کند.

در این حادثه به متهم پرونده آسیبی وارد نشد اما قاضی کرمانی از ناحیه کمر به شدت آسیب دید و با انجام اقدامات درمانی و با توصیه پزشکات تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی در دوران نقاهت بیماری خود نیز پیگیر جلب رضایت شکات پرونده این متهم بوده است و در نخستین تماس با متهم نیز اعلام کرد که از وی شکایتی ندارد.

انتهای پیام
captcha