روش‌های مقابله با اعتیاد در اردبیل خروجی مورد انتظار را به ما نمی‌دهد
کد خبر: 4061322
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
حجت‌الاسلام کثیرلو:

روش‌های مقابله با اعتیاد در اردبیل خروجی مورد انتظار را به ما نمی‌دهد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: روش‌های معمول و متداول در حوزه پیشگیری خروجی مناسبی را در بحث کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و توزیع مواد مخدر به دنبال نخواهد داشت.

حسین کثیرلو رییس کل دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۱۱ خردادماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل از ضعف عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد و اظهار کرد: مسئولان کشوری در بازدیدهای اخیر تنها ایرادی که از مجموعه قضائی استان گرفتند بی‌توجهی به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ است که امیدواریم هر چه سریع‌تر در استان این مرکز راه‌اندازی شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با روش‌های معمول و اعلام شده در حوزه پیشگیری ما نمی‌توانیم خروجی مناسبی را در بحث کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و توزیع مواد مخدر داشته باشیم بلکه بهتر است خروجی جلسات به نحوی باشد تا ما روز به روز کاهش مصرف و گرایش جوانان را به این حوزه شاهد باشیم.

کثیرلو با اشاره به افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد و شرایط به وجود آمده در مناطق کشور به ویژه استان اردبیل افزود: عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در سال‌های اخیر مناسب نبوده و این مجموعه از ضعف شدید رنج می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نه تنها مشکلات و نارسایی‌های گذشته برطرف نشده بلکه همچنان بسیاری از مصوبات در مسیر اجرا بر زمین مانده و در بیش از پنج ماه گذشته که از برگزاری آخرین جلسه شورای هماهنگی می‌گذرد، ما نتوانستیم مصوبات آن را عملیاتی کنیم.

کثیرلو اضافه کرد: در این پنج ماه حتی قادر نبودیم ۱۷۰ متر زمین را تعیین تکلیف کرده و مرکز پیشگیری از اعتیاد را در اردبیل راه‌اندازی کنیم و این عیب بزرگی برای ما مسئولان و مدیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است که مصوبات ساده‌ای بعد از گذشت ماه‌ها بر زمین مانده و قادر نیستیم بستر اجرای آنها را مهیا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: بسیاری از استان‌ها در راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و بسیاری از فعالیت‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و ترک اعتیاد از استان اردبیل جلوتر هستند و ما نباید وقت خود را در این جلسات صرف برخی مباحث بی‌نتیجه و بی‌ثمر کنیم.

وی تصریح کرد: نباید دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصمیم‌گیری‌های دقیقه ۹۰ داشته باشد بلکه بهتر است مصوبات جلسات به صورت دقیق مورد رصد و پایش قرار گرفته و در جلسات بعدی گزارشی از اجرای این مصوبات به اعضا ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ضرورت راه‌اندازی کارگروه تخصصی را در تدوین برنامه و سند پنج ساله پیشگیری از اعتیاد یادآور شد و گفت: اصل این کار بسیار مهم و ارزشمند است اما باید با پرهیز از موازی‌کاری در این حوزه از نظرات کارشناسی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha