ظرفیت‌های رسانه‌ای در اجرای طرح‌های پیشگیرانه اعتیاد در اردبیل استفاده می‌شود
کد خبر: 4068948
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

ظرفیت‌های رسانه‌ای در اجرای طرح‌های پیشگیرانه اعتیاد در اردبیل استفاده می‌شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در اجرای موفق طرح‌های پیشگیرانه، استقرار مشاورین دینی و مذهبی و روانشناسان توانمند در مراکز ترک اعتیاد و همچنین نظارت بر عطاری‌ها از دیگر راهکارهای پیشگیرانه و سالم‌سازی این افراد است.

حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ۱۵ تیرماه، در جلسه پیشگیری از اعتیاد در اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری و مقابله با اعتیاد و نیز ایجاد هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی مابین دستگاه‌های متولی به منظور اقدام موثر تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مقوله پیشگیری در حوزه اعتیاد، بر لزوم ایجاد اشتغال، حرفه‌آموزی و ورزش معتادان پس از ترک اعتیاد تأکید کرد و گفت: مسلما توانمند سازی این افراد سبب بازگشت سالم و پاک آنان به جامعه و کانون گرم خانواده ها می شود لذا یکی از مراکزی که می‌تواند در تحقق این امر بسیار مفید موثر باشد ایجاد و راه‌اندازی کمپ نگهداری از معتادان موضوع ماده 16 است که از مطالبات جدی دادگستری استان بوده و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

کثیرلو همچنین استفاده از ظرفیت‌های رسانه در اجرای موفق طرح های پیشگیرانه، استقرار مشاورین دینی و مذهبی در مراکز ترک اعتیاد، استفاده از ظرفیت روانشناسان توانمند و همچنین نظارت بر عطاری‌ها را از دیگر راهکارهای پیشگیرانه و سالم سازی این افراد عنوان نمود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل موظف هستند در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه گام‌های اساسی بردارند و مشکلات و موانع را برطرف کنند.

انتهای پیام
captcha