کردستان؛ آماده اسکان ۹ هزار نفر گردشگر در هر شبانه‌روز
کد خبر: 4060860
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

کردستان؛ آماده اسکان ۹ هزار نفر گردشگر در هر شبانه‌روز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: کردستان با وجود مراکز اقامتی دارای مجوز و اماکن دارای استانداردهای لازم، آماده اسکان و خدمات‌دهی به بیش از ۹ هزار مسافر و گردشگر در هر شبانه‌روز است.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: استان کردستان با وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری و شرایط مناسب آب وهوایی، درایام نوروز امسال و تعطیلات عیدسعیدفطر مقصد سفر تعداد بی‌شماری گردشگر و مسافر به استان بود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ برابری اسکان و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، افزود: این تحول مهم در صنعت گردشگری استان، مرهون تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی، فعالان گردشگری کردستان و مردم مهمان‌نواز کردستان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، شهرهای بانه، مریوان، سنندج و سروآباد را از مقاصد اصلی سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز و عیدفطر در استان ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش چشم‌گیر ورود گردشگران به کردستان در ایام تعطیلات پیش‌رو باشیم.

وی افزود: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با اتخاذ تدابیر ویژه زمینه‌ خدمات‌دهی مناسب به گردشگران را فراهم کنند.

گویلیان یادآور شد: رضایتمندی گردشگران در سفر به استان انگیزه حضور دوباره و زمینه‌سازی برای انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگران خارجی را نیز موجب می‌شود.

انتهای پیام
captcha