دستگاه قضا پشتیبان اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌هاست
کد خبر: 4060767
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

دستگاه قضا پشتیبان اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌هاست

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، که هرکجا احساس شود حضور دستگاه قضایی موجب تسهیل در امور طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها می‌شود، در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرد و پشتیبان اقدامات قانونی آن‌ها باشد.

طرح مردمی‌سازی یارانه‌

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری قزوین، در دیدار با فرماندار قزوین بیان کرد: مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت آن‌ها و مقابله جدی‌تر با گرانفروشان و محتکران یکی از اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضائیه در سال جاری است و بر همین اساس ارتباط نزدیک دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در برون رفت از مشکلات اثرگذار خواهد بود و باید در این خصوص دستگیر هم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، که هرکجا احساس شود حضور دستگاه قضایی موجب تسهیل در امور می‌شود، در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها قرار گیرد و پشتیبان اقدامات قانونی آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: جرائم بیشتر از درون مشکلات نمایان می‌شود و هرچقدر تلاش شود که مشکلات جامعه به حداقل برسد، کاهش وقوع جرائم را در پی دارد، زیرا در غیر این صورت تبعات آن گریبان‌گیر همه خواهد بود، بنابراین ما بر این باور هستیم چنانچه دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها در میدان عمل حضور داشته باشد، در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

شعبانی در ادامه به ضرورت همراهی اصناف در طرح هدفمندی و مردمی سازی یارانه‌ها توسط دولت اشاره و تأکید کرد: بخش عمده‌ای از مردمی سازی یارانه‌ها در حوزه اصناف است و باید همراهی لازم را با دولت داشته باشند و باید حوزه بازار به‌صورت میدانی و مستمر مورد رصد قرار گیرد و بحمداالله با تلاش شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌ها شاهد کم‌ترین مسائل و مشکلات از حیث تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و نابسامانی بازار در استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله در اجرای این طرح عمده اصناف همراهی لازم را داشتند و لازم است اندک صنوف متخلف هم به مسیر درست فعالیت بازگردند، زیرا در غیر این صورت باید منتظر برخوردهای قانونی باشند و این برخوردها بازدارنده خواهد بود و بدون شک این موضوع بارقه امید در دل مردم ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ابتدای این دیدار و در نشست با برخی از نمایندگان نانوایان استان با فرماندار قزوین، اظهار کرد: بخشی از هدفمندی دولت در بحث یارانه‌ها مربوط به آرد و نان بود و نانوایان باید در اجرای این طرح کمک کار دولت باشند، زیرا اجرای صحیح آن به نفع همه است و قطع یقین دولت هم به این موضوع واقف بوده که اجرای این طرح نباید به صرفه اقتصادی نانوایان لطمه‌ای وارد کند و همینطور هم خواهد بود.

وی گفت: اما نانوایان هم باید از حیث کم‌فروشی، گران‌فروشی و فروش آزاد آرد یارانه‌ای مراقب باشند، زیرا چنین اقداماتی موجب نابسامانی و نارضایتی مردم می‌شود و قطع به یقین بر اساس رصدهایی که انجام می‌شود، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha