چاقی کودکان در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر: 4056394
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

چاقی کودکان در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خصوص وضعیت چاقی کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌شرقی، گفت: وضعیت چاقی کودکان استان در مقایسه با میانگین کشوری بالا بوده و دوره اپیدمی کرونا نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

حسین حقائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسین حقائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ مورد بستری جدید در استان به ثبت رسیده و مجموع بستری‌های کرونایی در استان ۱۳۵ بیمار است که ۴۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان آذربایجان شرقی، طی پنج روز گذشته برابر صفر بوده اما این وضعیت نشان از اتمام بیماری ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دُز اول و ۸۹ درصد دُز دوم و ۴۸ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند که ما در تزریق دُز اول و دوم رتبه سوم کشوری و دُز سوم رتبه دوم کشوری را داریم.

حقائی در ادامه در خصوص توزیع مجدد شیر در مدارس، افزود: گروه بهداشت مدارس و واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت پیگیر موضوع توزیع شیر در مدارس بوده و در این راستا با مسئولان آموزش و پرورش جلساتی را برگزار کردیم اما تاکنون نتوانستیم به تعامل برسیم. آموزش و پرورش بایستی امکانات این طرح را فراهم کند که متاسفانه پیگیری‌های ما در این خصوص تاکنون نتیجه نداشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در خصوص وضعیت دفع پسماندها در استان نیز ادامه داد: معاون بهداشت نقش نظارتی در امر مدیریت پسماندها داشته و دفن کردن یکی از روش‌های مدیریت پسماندها محسوب می‌شود اما بهتر است که با استفاده از روش‌های نوین از مقدار دفن پسماندها کاسته شود.

وی گفت: بحث تفکیک از مبدا می‌تواند بهترین روش برای مدیریت اصولی پسماندها باشد تا از حجم بالای زباله‌ها و هزینه‌های دفن آن که کشور ما یکی از کشورهای دارای بیشترین تولید زباله است، رفته رفته بکاهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما انتشار بیماری سرخک به خصوص در مناطق شرق کشور است. تاکنون نمونه‌ای از این بیماری در استان ما به جهت تکمیل واکسیناسیون و رعایت بهداشت مردم دیده نشده اما از مردم خواستاریم تا در صورت مشاهده هرگونه علائمی به نزدیک مرکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت چاقی کودکان و نوجوانان در آذربایجان شرقی نیز گفت: وضعیت چاقی کودکان استان ما در مقایسه با میانگین کشوری بالا بوده و دوره اپیدمی کرونا نیز این وضعیت را تشدید کرده است.

حقائی در خاتمه با اشاره به نقش گروه بهداشت و سلامت در جامعه امروز، اظهار کرد: تعداد ۱۴ گروه کارشناسی در حوزه‌های مختلف بهداشت جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌ها فعالیت می‌کنند. وضعیت ارائه خدمات بهداشت دندان، ماما و روانشناسی استان از میانگین کشوری بالاتر بوده و کارشناسان حوزه بهداشت روان، تغذیه، بهداشت محیط و ... در مراکز بهداشتی استان جهت ارائه خدمات مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha