ایثار و احترام به انسانیت؛ از صفات بارز نیروهای هلال‌احمر
کد خبر: 4056202
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

ایثار و احترام به انسانیت؛ از صفات بارز نیروهای هلال‌احمر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ایثار، احترام به انسانیت و جلب رضایت‌مندی مردم از ویژگی‌های بارز نیروهای هلال‌احمر است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 20 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر، معاونان و کارکنان هلال‌احمر کردستان، با تبریک سالروز صدمین سال تأسیس هلال‌احمر به همه فعالان این عرصه در استان اظهار کرد: انتظار می‌رود اگر کسی در جایگاهی قرار می‌گیرد، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد و در صورتی که نجاتگران، امدادگران، جوانان و نیروهای تلاشگر این جمعیت، مشکلی داشته، از لحاظ جایگاه شغلی ارتقاء پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کسی که در عرصه هلال احمر فعالیت می‌کند، باید از صفات بارز ایثار و از خودگذشتگی برخوردار باشد، افزود: نیروهای این جمعیت در همه گرفتاری‌ها و بحران‌ها در صف اول خدمت‌رسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ابراز خرسندی از اینکه نیروهای هلال احمر به انسانیت و خلق احترام گذاشته و نژاد و مذهب برایشان تفاوتی ندارد، بیان کرد: در بازدید میدانی هفتم فروردین‌ماه از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای زرینه و گردنه خان شهرستان بانه زحمات این عزیزان را از نزدیک مشاهده کردم.

وی با ذکر اینکه رضایتمندی خلق، رضایتمندی حق‌تعالی را به دنبال دارد، افزود: وقتی کسی در جایگاه و مسئولیتی قرار می‌گیرد باید مردمی و وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه با افتخار خود را خدمتگزار مردم دانسته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، خطاب به نیروهای هلال احمر گفت: امیدوارم همواره در پیشبرد اهداف متعالی و بشردوستانه سربلند و موفق باشید.

وی ضمن تبریک صدمین سال تأسیس هلال احمر افزود: نام جمعیت هلال احمر با ایثار و فداکاری گره خورده و از خودگذشتگی، احترام و رضایتمندی مردم ویژگی نیروهای هلال احمر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: نیروهای هلال احمر هرلحظه و در همه جا در خاک ریز و صف اول خدمت‌رسانی بوده و با ایثار و احساس مسئولیت در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات در کنار هموطنان بوده و به یاری نیازمندان می‌شتابند.

وی یادآور شد: نیروهای هلال احمر از آدابی برخوردارند که به خلق احترام گذاشته و بدون در نظر گرفتن مذهب، رنگ نژاد و... خدمات ارائه می‌دهند.

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان در ادامه با اشاره به صدمین سالگرد تأسیس هلال احمر بیان کرد: سالگرد جمعیت هلال احمر در سال جاری با شعار یک قرن خدمت بی‌منت در تمام دنیا آغاز شد و خدمات امدادی یک قرن است که در سراسر جهان توسط سرخ پوشان ایثار انجام می‌شود که این حرکت جمعی نمادی از هلال احمر و نمادی از کمک به همنوع است که در زلزله بویین زهرا در سال ۱۳۴۱ شاهد تلاش‌های مرحوم تختی جهت جمع آوری کمک بوده‌ایم.

وی افزود: اعضای بانو و آقا، پزشکان، پرستاران و... در جنگ و حوادث و همه بحران‌ها در خط مقدم بوده و خدمات مختلفی به حادثه دیدگان ارائه کرده‌اند.

جلالی در ادامه به شرح فعالیت حوزه‌های هلال احمر اشاره کرد و گفت: در این صد سال شاخ و برگ‌های هلال‌احمر گسترده‌تر شده و در شاخه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، امدادی، فرهنگی، سیاسی و درمانی فعالیت دارد.

وی یادآور شد: حوزه امداد این نهاد، متولی رسیدگی به حوادث است و حوزه داوطلبان حلقه اتصال توان توانمندان به نیاز نیازمندان است که خیرین بدون هیچ محدودیت سن، جنس و رنگ با هلال احمر همکاری کرده و داوطلبانه خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha