گردشگری فرهنگی نقش مهمی در صلح جهانی دارد
کد خبر: 4056072
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو:

گردشگری فرهنگی نقش مهمی در صلح جهانی دارد

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشاره به اینکه گردشگری از طریق تمایلات فرهنگی نقش مهمی در صلح جهانی دارد، گفت: صنعت گردشگری با ایفای نقش حیاتی با حمایت از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی، منبع حیاتی برای تولید ارز و ایجاد کسب و کار است.

 خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکوبه گزارش ایکنا از مازندران، خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در ساری، اظهار کرد: ایران کشوری بی‌نظیر از نظر آثار تاریخی و طبیعت بی‌بدیل و زیبایی‌هاست و برگزاری این رویداد می‌تواند جاذبه‌های ایران را به گردشگران کشور‌های منطقه بیشتر معرفی کند.

وی، افزود: اعلام ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲ پس از شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان که پارسال این عنوان را داشت، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های این استان به کشور‌های منطقه است و پیوند مستقیم بین شهر‌های کشور‌های عضو اکو را نشان می‌دهد.

ناظری با بیان اینکه گردشگری سبز، آرام و پایدار با ارائه خدمات گوناگون و کیفیت بالا اولویت این سازمان است، بیان کرد: چهارمین اجلاس گردشگری اکو قرار است در شهر کهن بخارای ازبکستان برگزار شود و انتظار می‌رود در این نشست ابتکارات مختلف شامل تسهیل صدور روادید، استاندارد‌های خدمات گردشگری، بهبود کیفیت و... مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری از طریق تمایلات فرهنگی نقش مهمی در صلح جهانی دارد، گفت: صنعت گردشگری با ایفای نقش حیاتی با حمایت از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی، منبع حیاتی برای تولید ارز و ایجاد کسب و کار است.

ناظری از ایجاد ۳۳۰ میلیون شغل توسط گردشگری در سراسر جهان خبر داد و افزود: منطقه اکو به دلیل تنوع و زیبا‌هایی فرهنگی و میراث تاریخی، ۷۴ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه طی دهه گذشته سفر‌های های گردشگری در اکو از مرز ۸۷ میلیون نفر فراتر رفته است، اظهار کرد: منطقه اکو بیش از ۴۹ میلیارد دلار از گردشگری بین المللی جذب درآمد داشته است که ۲.۷ درصد از درآمد گردشگری جهانی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha