فرصت آموختن حقوق و احکام خانواده برای زوج‌های جوان زنجانی
کد خبر: 4055350
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

فرصت آموختن حقوق و احکام خانواده برای زوج‌های جوان زنجانی

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در دوره‌های آموزشی برای زوج‌‌های جوان به آموزش اصولی همچون، حقوق و احکام خانواده، مزاج‌شناسی، روان‌شناسی خانواده و ... پرداخته خواهد شد.

زوج‌های جوان

محسن اسلامی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، درخصوص برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای سال جاری در زنجان، اظهار کرد: در سال 1401 برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تحکیم بنیان خانواده قرار داشته و برنامه‌های مختلفی در این راستا برگزار خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان (کسانی که یک سال است ازدواج کرده یا به مدت یک سال در دوران نامزدی هستند) است. همچنین در ۳ دوره قبلی که این دوره‌ها برگزار شده طلاق بین زوج‌ها مشاهده نشده و منجر به فرزندآوری نیز شده ‌است.

این مسئول تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان به صورت ماهیانه برگزار می‌شود و در دوره‌های فوق به آموزش اصولی همچون، حقوق و احکام خانواده، مزاج‌شناسی، روان‌شناسی خانواده و ... پرداخته خواهد شد. همچنین در راستای رعایت عدالت فرهنگی جامعه هدف، دوره‌های آموزشی برای زوج‌‌های جوان همه اقشار علی‌الخصوص مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار زنجان است.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت ارشاد ادامه داد: دوره‌های آموزشی فوق در فرهنگسرای امام خمینی (ره) و فرهنگسرای کوثر برگزار خواهدشد که درصورت وجود ظرفیت، در مساجد نیز اجرا می‌شود. همچنین در یک برنامه انگیزشی، تربیتی و فرهنگی در حالت اردو منتخبان دوره‌ها با هزینه ما و همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی در زنجان به مشهد مقدس برای یک گذراندن دوره اعزام خواهیم‌ کرد.

اسلامی با اشاره به برگزاری آیین تقدیر از پیرغلامان روستای پایین‌کوه زنجان، خاطرنشان کرد: این برنامه روز پنجشنبه هفته جاری با همکاری کانون فرهنگی و هنری آل‌یاسین از پیرغلامان روستای پایین‌کوه که همواره در راه ابا عبدالله امام حسین (ع) حاضر بوده‌اند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha