برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی«اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت(ع)»
کد خبر: 4054230
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی«اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت(ع)»

رئيس دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) خبر داد: آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی«اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت(ع)» برگزار می‌شود.

اقتصاد اشتغال تولید قرآن و عترتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، دكتر مرتضی رجوعی؛ رئيس دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) با بيان اين خبر گفت: آيين اختتاميه كنگره بين‌المللی «اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت (ع)» با قرائت پيام مرجع عالی قدر جهان اسلام، آيت‌الله عبدالله جوادی آملی، توسط نماينده اين مرجع عظام و حضور ميهمانان برجسته ملی و بين‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در روزهای 14 و 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: تقدير از برترين‌های علمی، رونمايی از آثار توليد شده كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت (ع)» و پوستر كنگره بين‌المللی سال ۱۴۰۱با موضوع«چشم‌انداز تمدن نوين اسلامی دانش بنيان» از ديگر بخش‌های آيين اختتاميه اين كنفرانس بين‌المللی است.

رئيس دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: این دانشگاه مطابق با رسالت‌ها و رويكردهای علمی خود مبتنی بر اولويت ترويج و تبيين معارف الهی و تعاليم ناب عالم آل محمد(ص) و تأكيدات مقام معظم رهبری در حكم ابلاغی توليت معزز نسبت به ضرورت ترويج بديع علوم و معارف اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در فضای ملی و بين‌المللی و نيز در مسير نقش آفرينی بيش از پيش مجموعه‌های علمی در حل عالمانه مسائل اصلی جامعه اقدام به طراحی اقدام بلندمدت و راهبردی«دبيرخانه بين‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز» با مشاركت نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی نموده است.

اين استاد دانشگاه برگزاری اين كنگره را در راستای لبيك علمی و عملی به دغدغه‌ها و استراتژی‌های مقام معظم رهبری عنوان و ابراز اميدواری كرد: برگزاری برنامه‌های علمی از اين دست می‌تواند زمينه مناسب و شايسته‌ای را برای آشنايی گروه‌های مختلف مردمی با علوم و معارف ناب قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در سطح جهان فراهم آورد.

دریافت بیش از 250 مقاله در کنگره بین‌المللی«اقتصاد، اشتغال و تولید در قرآن و عترت(ع)»

عادل پيغامی، دبير علمی كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در قرآن و عترت (ع) اظهار کرد: با فراخوان صورت گرفته بيش از 250 مقاله تا 20 فروردين‌ماه 1401 به دبيرخانه برگزاری كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در قرآن و عترت)ع)» ارسال شده است كه 14 ارديبهشت‌ماه 25 مقاله برتر ارائه خواهد شد.

وی با بيان اينكه بيش از 60 مجموعه علمی، دانشگاهی و حوزوی معتبر ملی در سطح كشور با كنگره و مجموعه دبيرخانه امام رضا(ع) علوم روز همكاری داشتند، اظهار كرد:‌ در ادامه فعاليت‌های دبيرخانه بين‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، موضوع مورد تاكيد در سال 1400 امر مهم اقتصاد بود كه در قالب كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت(ع)» مورد توجه قرار گرفت.

وی با بيان اينكه برای برگزاری اين كنفرانس علمی 12 نشست علمی پيش‌بينی شد كه با حضور بيش از 40 نفر از نخبگان و پژوهشگران شاخص در طول سال 1400 برگزار شد، عنوان كرد: «اقتصاد، اشتغال و توليد، الزامات مديريتی و سياستگزاری»، «راهبردهای سيره و تعاليم امام رضا(ع)، گره گشايی و خدمت رسانی به مردم»، «اقتصاد، صنايع و بازاريابی فرهنگی» و «الزامات نظام تعليم و تربيت و نظام های آموزشی» از جمله عناوين اين نشست‌های علمی بوده است.

این استاد دانشگاه افزود: همچنین «راهبردهای بخش صنعت، معدن و انرژی»، «اقتصاد، اشتغال و توليد، بخش عمران و مسكن»، «اقتصاد، اشتغال و توليد، بخش كشاورزی و صنايع غذايی»، «اقتصاد، اشتغال و توليد در بخش سلامت و درمان»، «كسب و كارهای نوين و اقتصاد دانش بنيان»، «اقتصاد، الزامات حقوقی، قضايی و نظارتی»، «بخش پولی، بانكی، نظام سرمايه و اقتصاد ديجيتال» و «اقتصاد، الزامات عدالت اقتصادی، مردمی شدن و حمايت از مستضعفين و محرومين» از دیگر عناوین این نشست‌ها بودند.

پيغامی برگزاری چهار كرسی ملی آزاد انديشی دانشجويان با مشاركت بيش از 32 دانشجوی فرهيخته از دانشگاه‌های مختلف را از ديگر برنامه‌های علمی اين كنگره معرفی كرد و گفت: در اين كرسی‌های ملی دانشجويی محور گفت‌وگوها اقتصاد و موضوعات مرتبط با آن بود و برنامه ريزی شده است تا در سال جاری نيز اين كرسی‌های ملی آزاد انديشی ادامه پيدا كند.

دبير علمی كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت)ع)» با بيان اينكه اين برنامه علمی از ابتدای سال جاری و با اشراف سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با مديريت دانشگاه بين‌المللی امام رضا(ع) طراحی و در حال اجراست، افزود: علاوه بر ارائه مقالات در روز 14 ارديبهشت، مراسم اختتاميه اين كنگره نيز 15 ارديبهشت با حضور نخبگان و اساتيد شاخص ملی و بين‌المللی برگزار خواهد شد.

وی تقدير از برترين‌های علمی، رونمايی از آثار توليد شده كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت (ع)» را از ديگر بخش‌های آيين اختتاميه اين كنفرانس بين‌المللی برشمرد و خاطرنشان كرد: در جهان امروز، علم پشتوانه خلاقيت‌ها و زبان مشترك جامعه بين‌المللی است و قطعا با برش علمی و پژوهشی بسيار بهتر می‌توان معارف قرآن و اهل بيت(ع) به ويژه علوم و معارف امام رضا (ع) را به دنيا معرفی كرد.

يادآور می‌شود، عموم علاقه‌مندان جهت حضور حضور در روز ارائه مقالات و برنامه اختتاميه كنگره بين‌المللی«اقتصاد، اشتغال و توليد در آيينه قرآن و عترت(ع)» می‌توانند به صورت مجازی از طريق لينك https://online8.imamreza.ac.ir/ImamRezaConference/ وارد نشست‌ها شوند.

برگزاری اختتامیه کنگره بین‌المللی«اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت(ع)»

انتهای پیام
captcha