اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4051103
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در کردستان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری اردوی راهیان نور یک روزه درون استانی ویژه دانش‌آموزان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اردوی راهیان نور به صورت درون استانی و بازدید از یادمان‌های داخل استان برگزار می‌شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در نشست مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 31 فروردین‌ماه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد، با تشریح اهم برنامه‌ها و سیاست‌های کاری حوزه پرورشی و فرهنگی استان در سال جاری اظهار کرد: اردوی راهیان نور گامی در راستای بزرگداشت مقام شهدا و رزمندگان، تحکیم پیوند جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و جهاد تبیین خواهد بود.

وی از برگزاری اردوی راهیان نور یک روزه درون استانی ویژه دانش آموزان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اردوی راهیان نور به صورت درون استانی و بازدید از یادمان‌های داخل استان کردستان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه در اردوی راهیان نور دانش آموزی بیشتر از یادمان های بانه، مریوان و سنندج و سروآباد بازدید به عمل خواهد آمد، بیان کرد: امسال حضور در مزار شهدا هم جزو برنامه‌های اردوی راهیان نور است.

وی از مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خواست در اجرای این برنامه اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

نریمانی از راه‌اندازی سامانه اردویی ویژه دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی خبر داد و گفت: بدون مجوز نباید هیچ اردویی برگزار شود و در صورت برگزاری مسئولیت و عواقب ناشی از آن بر عهده آن شهرستان خواهد بود.

وی ادامه داد: اردوی‌های یک روزه باید 72 ساعت قبل از برگزاری، تمام مستندات آن شامل رضایت نامه، صورتجلسات مدرسه در سامانه بارگذاری شود.

نریمانی به اردوهای خارج از استان نیز اشاره کرد و گفت: حداکثر 15 روز قبل از برگزاری اردو باید مستندات کامل آن از طریق سامانه بارگذاری شده باشد.

وی با تأکید بر توجه جدی به درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق تابعه استان حتما در جلسات مدیران مدارس تأکید کنند که به این درس توجه جدی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از ارسال آثار مرحله استانی مسابقات جشنواره «فردا» از سوم لغایت پنجم اردیبهشت به دبیرخانه استانی جشنواره خبر داد و بر ارسال به موقع آثار تأکید کرد.

وی همچنین از برگزاری مرحله استانی جشنواره «نوجوان سالم» بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مدیران آموزش و پرورش شهرستان می‌توانند برگزیدگان مرحله شهرستانی را مورد تقدیر قرار دهند.

نریمانی به اهمیت نیروی انسانی در حوزه پرورسی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل توسعه سنواتی و نیروی انسانی شرط تبدیل وضعیت یا از یک رشته شغلی به رشته شغلی دیگر، عدم نیاز مبدأ و باتوجه به اینکه ما به مشاوره و مربیان پرورشی در مدارس نیاز جدی داریم، نباید نیروهای پرورشی در پروسه آزمون انتصاب و انتخاب مدیران مدارس شرکت کنند.

وی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق خواست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف را فعال کنند و حداقل هر دو ماه یک بار جلسات را برگزار و صورتجلسات آن را به استان ارسال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در پایان یادآور شد: برنامه نمادین محفل انس با قرآن در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار شود.

انتهای پیام
captcha