نیازمند نگاه تخصصی فرهنگ‌محور برای رفع مشکل حوزه کتابخوانی اردبیل هستیم
کد خبر: 4050424
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

نیازمند نگاه تخصصی فرهنگ‌محور برای رفع مشکل حوزه کتابخوانی اردبیل هستیم

فرماندار شهرستان اردبیل، گفت: افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه و نیز تلاش برای ارتقای این فرهنگ در جامعه نیازمند نگاه تخصصی در عرصه فرهنگی است تا فرهنگ کتابخوانی مظلوم واقع نشود.

محمد اعتماد فرماندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدمحمد اعتماد، فرماندار شهرستان اردبیل، ۲۸ فروردین‌ماه، در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اردبیل، اظهار کرد: در حالیکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان اردبیل اقدامات خوبی انجام شده اما کمتراز 5 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی بیان کرد: یک میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که به همین منظور بایستی فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان مور توجه باشد و همکاری و تعاملات دستگاه‌های دولتی نیز برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی به خصوص در مناطق محروم مبنای کار باشد تا بتوانیم به اهداف حوزه فرهنگی در استان دست یابیم.

فرماندار اردبیل ادامه داد: کمک به توسعه حوزه فرهنگی در مناطق محروم استان و تبیین فرهنگ کتابخوانی در این مناطق برای رسیدن به جایگاه واقعی و طی این مسیر ارزشمند با توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور همکاری‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

اعتماد ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌ها برای افزایش سرانه مطالعه در استان اردبیل و تلاش‌های همه‌جانبه در این زمینه امری لازم و ضروری است که به همین منظور از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه و هیئت‌های مذهبی برای افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه استفاده می‌شود که لزوم استفاده از ابزارهای الکترونیکی و بستر فضای مجازی مهم و ضروری است.

وی تصریح کرد: افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه و نیز تلاش برای ارتقای این فرهنگ در جامعه نیازمند نگاه تخصصی در عرصه فرهنگی است تا فرهنگ کتابخوانی مظلوم واقع نشود و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یافته و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha